loading...
shikneik
☺♪reza♪☻ بازدید : 49 یکشنبه 18 مرداد 1394 نظرات (0)

پردرآمدترین بازیگر جهان کیست؟


 پردرآمدترین بازیگر جهان

در حالی که رابرت داونی جونیور باز هم پردرآمدترین بازیگر جهان لقب گرفت، آمیتا باچان، سلمان خان و آکشای کومار جای جانی دپ و لئوناردو دی‌کاپریو را در در فهرست پردرآمدترین بازیگران جهان گرفتند.

رابرت داونی‌جونیور ستاره فیلم «انتقام‌جویان» برای سومین سال پیاپی در صدر پردرآمدترین بازیگران جهان، که از سوی مجله فوربز منتشر می‌شود، قرار گرفت. بازیگر نقش مرد آهنی در طول 12 ماه گذشته در حدود 80 میلیون دلار درآمد داشته، و از این لحاظ بازیگرانی همچون وین دیزل، بردلی کوپر و تام کروز را پشت سر نهاده است.

 

نکته شگفت‌آور فهرست پردرآمدترین بازیگران جهان از دید مجله فوربز وجود سه نام از سینمای هندوستان در این فهرست است. آمیتا باچان، سلمان خان و آکشای کومار ستارگان سینمای بالیوود در این فهرست جلوتر از نام‌های مشهور سینمای هالیوود همچون مارک والبرگ، لئوناردو دی‌کاپریو و جانی دپ قرار دارند.

 

جکی چان با 30 میلیون دلار اختلاف درآمد نسبت به نفر اول فهرست دومین بازیگر پردرآمد سال است. ستاره 61 ساله سینما علاوه بر اینکه در غرب چهره محبوبی به شمار می‌رود، در جنوب شرقی آسیا نیز محبوبیت بی‌نظیری دارد. او با حضور در فیلم‌هایی مانند فیلم اکشن تاریخی «شمشیر اژدها» 50 میلیون دلار درآمد داشته است.

 

ستاره فیلم‌های «سریع و خشمگین» وین دیزل با 47 میلیون دلار درآمد رتبه سوم این فهرست را از آن خود کرده است. او بیشتر موفقیت خود را مرهون فروش خوب فیلم «سریع و خشمگین 7» است که تحت تاثیر درگذشت جان واکر دیگر بازیگر این فیلم فروشی بالاتر از حد انتظار داشت و به فروشی بیش از 1.5 میلیارد دلار در سطح جهان دست یافت.

 

چهارمین نفر از این فهرست بردلی کوپر بازیگر سینمای هالیوود با 41.5 میلیون درآمد در سال است. او با بازی در فیلم‌هایی مانند «تک‌تیرانداز آمریکایی» و «محافظان کهکشان» توانست که در ردیف پردرآمدترین بازیگران جهان قرار گیرد. پس از کوپر، بازیگر طنز سینمای هالیوود آدام سندلر با 41 میلیون دلار درآمد ایستاده است.

 

رتبه ششم این فهرست، با 40 میلیون دلار در آمد در اختیار تام کروز است. او این بار نیز موفقیت خود را مدیون فیلم «ماموریت غیرممکن» است، که علاوه بر بازی در آن، تهیه‌کننده این فیلم نیز هست.

 

آمیتا باچان ستاره 72 ساله سینمای هندوستان که در بیش از 200 فیلم از سینمای بالیوود نقش‌آفرینی کرده در رتبه هفتم این فهرست قرار می‌گیرد. او به همراه سلمان خان ستاره جنجالی سینمای بالیوود که علیرغم اتهام قتل غیرعمد همچنان در میان مردم محبوب است، هر دو درآمدی بالغ بر 33.5 میلیون دلار داشته‌اند.

 

آکشای کومار بازیگر 47 ساله سینمای هند نیز با 32.5 میلیون دلار درآمد در مکان نهم این فهرست قرار گرفته است. جانی دپ و لئوناردو دی‌کاپریو که پیش از این تجربه صدرنشینی در فهرست پردرآمدترین بازیگران در مجله فوربز را داشته‌اند، امسال در میان 10 نفر اول فهرست جایی ندارند. این دو به ترتیب با 30 و 29 میلیون دلار درآمد جایگاه 12 و 13 فهرست را از آن خود کردند.

 

دنیل کریگ پردرآمدترین بازیگر بریتانیایی در این فهرست با درآمدی بالغ بر 27 میلیون دلار نتوانست جایگاهی بهتر از 15 کسب کند. مجله فوربز فهرست پردرآمدترین بازیگران زن را نیز پس از این فهرست منتشر خواهد کرد.

 

جدول زیر حاوی اسامی 13 بازیگر پردرآمد سینمای جهان در سال 2015 است:

 

 

ردیف نام درآمد
1 رابرت داونی جونیور 80 میلیون دلار
2 جکی چان 50 میلیون دلار
3 وین دیزل 47 میلیون دلار
4 بردلی کوپر
41.5 میلیون دلار
5 آدام سندلر 41 میلیون دلار
6 تام کروز 40 میلیون دلار
7 آمیتا باچان 33.5 میلیون دلار
8 سلمان خان 33.5 میلیون دلار
9 آکشای کومار 32.5 میلیون دلار
10 مارک والبرگ
32 میلیون دلار
11 دواین جانسون 31.5 میلیون دلار
12 جانی دپ
30 میلیون دلار
13 لئوناردو دی‌کاپریو
29 میلیون دلار
☺♪reza♪☻ بازدید : 44 یکشنبه 18 مرداد 1394 نظرات (0)


    فولاد   1-1    پدیده

     
    سایپا   2-0   راه‌آهن

     
    صبای قم   1-1   نفت تهران

    
    پرسپولیس   1-2   استقلال خوزستان

    
    تراکتورسازی   3-1   گسترش فولاد

    
    سیاه جامگان   0-1   استقلال اهواز

    
    ملوان   0-2   استقلال

    
    سپاهان   1-0   ذوب آهن

☺♪reza♪☻ بازدید : 83 سه شنبه 13 مرداد 1394 نظرات (0)


زن مصنوعی چینی به بازار آمد
 سایت العربیه گزارش داد صنعتگران چینی پس از پیشی گرفتن در ساخت انواع اسباب بازی، این بار برای کسب درآمد بیشتر و شاید برای جلوگیری از زاد و ولد و افزایش جمعیت خود، گوی سبقت را در تولید ' زن مصنوعی' از دیگر کشورها ربودند ...
 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، سایت العربیه (Al Arabiya) شنبه 26 فروردین (April 14) گزارش داد: «صنعتگران چینی پس از پیشی گرفتن در ساخت انواع اسباب بازی، این بار برای کسب درآمد بیشتر و شاید برای جلوگیری از زاد و ولد و افزایش جمعیت خود، گوی سبقت را در تولید "زن مصنوعی" از دیگر کشورها ربودند.» زنى که چینی ها ساخته اند می تواند هر کارى را براى صاحب خود انجام دهد. به گفته صنعتگران چینی، زن مصنوعی جدید بر عروسک های مشابه پیشین این امتیاز را دارد که "تا 99% شبیه زن های معمولی است. بر اساس این گزارش، در ساخت اعضای بدن این زن مصنوعی از ماده سیلیکون که قابلیت ارتجاعی دارد، استفاده شده است.
مدیر شرکت چینی تولید کننده ى این محصول می گوید: «ساختار و جزئیات جسم این زن مصنوعی جدید از روی کامپیوتر طراحی شده، و بین آن و یک زن عادی، به ویژه در تاریکی قابل تمایز نیست.» با این حال محصول جدید چین آن گونه که در مجله "سیدتی" چاپ امارات منعکس شده است، موافقان و مخالفان تندى دارد. در گزارش منتشر شده در این مجله ى زنانه، نظر 100 نفر از مخالفان و موافقان ساخت زن مصنوعی آمده است. اغلب مصاحبه شوندگان، بویژه زنان بر مخالفت با خرید آن تاکید کرده اند.


گروهی از این افراد تنها مخالف قیمت بالای خرید آن بوده اند و (7000 دلار) را زیاد مى دانند. یک متخصص بهداشت روانی نیز با ابراز نگرانی از ورود چنین تولیدی به بازار، از کشورهای اسلامی و عربی خواست به مشکلات جوانان رسیدگی کنند، در غیر این صورت این کشورها شاهد پدیده ای به نام زن مصنوعی خواهند بود. اما یکی از زنان در مقام دفاع از حقوق زنان به صراحت خطاب به مردان گفته است: «خوشحال نباشید همین شرکت چینی گفته است بزودی محصول "مرد مصنوعی" را نیز به بازار ارائه خواهد کرد.» شایان ذکر است که مدتهاست زنگ های هشدار برای بشریت به صدا درآمده است و کارشناسان و دلسوزان نسبت به سرانجام وضعیت اخلاقی و معنوی و حتی مادی انسان اعلام خطر کرده اند.
این خبر نیز مهر تاییدی بر این روند نامیمون است. روندی که سرانجامی جز نابودی کانون گرم خانواده و روابط آرام بخش عاطفی و جنسی میان زن و شوهر نخواهد داشت.

☺♪reza♪☻ بازدید : 46 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

چگونه کسی را عاشق خود کنیم؟
همه ما کسانی رو دوست داریم بعضی ها هم ما رو دوست دارند ولی حالا اگه یکی دوسمون نداشته باشه و یا انقدری که ما می خوایم ازمون خوشش نیاد، باید چه کار کنیم؟ هر کسی دوست داره که دیگران عاشقش باشند.
 

منبع این نوشته ها: منتخبی از تجارب شخصی برخی افراد یا گروهی از آنان و یا برخی از تحقیقات، آزمایشها و احتمالات بوده.

نکته: مطالب زیر به ترتیب عمق عاشقیت مرتب شده، پیشنهاد میشه از اول به سمت پایین خونده بشه چون در صورت مختلط خونده شدن احتمال سر در گم شدن خیلی زیاده.


چگونه کسی را عاشق خود کنیم؟

اگه کسی هنوز حس بدی نسبت به ما نداشته باشه خیلی راحت تر می تونید اون رو عاشق خودتون کنید.

1. رعایت اعتدال در رابطه
اول از همه باید این نکته رعایت بشه که نباید بیش از حد به طرفتون نزدیک بشید و همش کنارش باشید. سعی کنید این رابطه رو معمولی جلوه بدید. حتما یه چیزی بوده که گفتن دوری و دوستی. همیشه بودن، باعث میشه حس قشنگ دلتنگی از بین بره و شما تکراری به نظر بیان البته زیاد دور بودن هم خوب نیست چون ممکنه کم کم از یاد برید و فراموش بشید.

2. صمیمیت به مرور زمان
یکدفعه صمیمی نشید بلکه سعی کنید کم کم و به مرور زمان صمیمیت بیشتری پیدا کنید. صمیمیت بیش از حد باعث زدگی و خستگی طرفتون از شما میشه.

3. داشتن آشنایی که با طرفتون نزدیکه
اگه یکی رو داشته باشید که به طرفتون نزدیک باشه خیلی خوبه. چون می تونید بوسیله اون اولا اطلاعات خوبی رو ازش بدست بیارید مثل: چیزهای مورد علاقه اش، حس اون نسبت به شما، کارهای روزمره اش و ... و همچنین از اون می تونیم به عنوان یک انتقال دهنده اخبار از طرف خودتون استفاده کنید. به صورت زیر:
ازش بخواهید که وقتی با طرفتون هست در مورد شما و قابلیت هاتون و خوبی هاتون صحبت کنه البته همون اندازه که هستید یا دارید نه بیشتر چون دروغ می تونه اولین قدم برای تنفر از شما بشه.

4. حقیقت گو باشید
همیشه سعی کنید آنچه هستید و آنچه می تونید در آینده باشید را بگویید نه بیشتر.
شاید با تعریف بیش از حد از خود در مورد کارهای آینده محبوبیتی کسب کنید اما این کار در آینده در صورت انجام ندادن می تونه از شما یک آدم بی دست و پا رو برای طرفتون تعریف کنه و در صورت انجام دادن سطح توقعات رو بالا ببره.

5. در ابتدا در مورد کارهای روزانش صحبت کنید
کارهای روزانه طرفتون رو بدونید و در ابتدا در مورد اون ها باهاش حرف بزنید و صحبتتون رو پراکنده نکنید.

6. تفاهم ها رو به زبون بیارید
چیزهای مورد علاقه طرفتون رو به صورتی بفهمید (البته بهتره اون نفهمه که می دونید) و از اونا استفاده کنید و یا در موردشون بپرسید. مثلا اگه فهمیدید طرفتون به آب پرتقال علاقه داره، از اون بپرسید: نظرت با خوردن یه لیوان آب پرتقال چیه؟ و یا می تونید بگید: من آب پرتقال خیلی دوست دارم تو چی؟ مطمئنا اون با شنیدن این حرف سر شوق میاد و میگه: چه تفاهمی!

7. ازش به عنوان یک حلال مشکلات استفاده نکنید
هیچ وقت مشکلات خود رو به صورت آشکار بیان نکنید و بزارید شما برای اون یک تکیه گاه باشید. سعی کنید طوری باشید که از با شما بودن لذت ببره.

8. به بهترین شکل حرف بزنید
درست و به آرامی حرف بزنید، شمرده و کوتاه. هرگز عصبانیت خود رو در صبحت کردنتون بروز ندید. اجازه حرف زدن به طرفتون رو بدید. سعی کنید شما سوال کننده باشید در حالی خود جواب سوال رو می دونید تا شاید وقتی جواب درستی نداشت احساس حقارت نکنه و شما به آرامی اون رو جبران کنید.

9. لبخند بزنید و مهربان باشید
لبخند رو با خود داشته باشید و برای تایید صحبت های طرفتون حتما از بله به همراه لبخند استفاده کنید. به طرفتون بفهمونید از اینکه باهاش هستید لذت می برید. همچنین اصل مهم مهر و محبت باید تا همیشه پای بر جا باشه و هرگز فراموش نشه.

10. ساده ولی زیبا و شیک باشید
سعی کنید چهرتون رو همیشه شاداب داشته باشید و هیچ وقت آشفته نباشید. لباس هایی که بهتون میاد و طرفتون هم خوشش میاد بپوشید. زیبایی رو به طوری ذاتی نشون بدید و از آرایش هایی که موجب زیبایی افراطی میشه استفاده نکنید چون ممکنه وقتی طرفتون شما رو در حالت عادی ببینه از شما دل سرد بشه.

11. در مورد مسائلی مانند عشق حرف بزنید
در مکالمات از خودتون (شما و طرفتون) حرف بزنید، البته به اندازه. بعضی وقت ها در مورد عشق، دوست داشتن، حس قشنگ عاشق شدن و از این موارد به صورت سوال جوابی حرف بزنید و نظرش رو بدونید.

12. پرسش های منفی تضمینی بپرسید
گاهی اوقات پرسیدن سوالاتی به صورت منفی که خودتون جوابش رو می دونید باعث میشه طرفتون عشقش رو نسبت به شما نشون بده. البته حتما باید خودتون قبل جوابش بدونید در جواب چه خواهد گفت. این تکنیک می تونه برای خیلی ها موثر باشه.
مثلا ازش بپرسید: تو از من بدت میاد، مگه نه؟ (البته اگه مطمئنید میگه نه، خیلیم دوست دارم، بپرسیدا) طرفتون چند ثانیه به فکر فرو میره و بعدش جواب مورد علاقتون رو بهتون میده و البته این سوال اون رو به این فکر فرو می بره که چرا همچین حرفی رو زد و از اون به بعد سعی میکنه عشقش رو نسبت به شما بیشتر نشون بده. (بیش از حد از این روش استفاده نکنید.)

13. هدیه بدهید
به مناسبت های مختلف و یا بی دلیل به طرفتون کادو بدید. بهتره در ابتدا کادوهای بسیار گران بها خریداری نکنید چون این امر بی دلیل باعث بالا رفتن سطح توقع طرفتون میشه و اگر روزی شما به مناسبتی کادوی مورد علاقه اش رو که ممکن بسیار گران بها هم باشه تهیه نکنید موجب شده علاقه طرفتون بهتون صفر بشه. این به این معنی نیست که طرفتون به خاطر پول و یا کادوهاتون شما رو دوست داره بلکه خودتون این طوری بهش فهموندین و سطح توقع اون رو بیش از اندازه کردید.
هدیه ای بدید که بسیار مورد استفاده اش باشه تا هر وقت ازش استفاده میکنه به یاد شما بیوفته. شما هم ازش بپرسید که از اون کادو استفاده می کنه و یا ازش خوشش اومده.

14. احترام بزارید
همیشه برای طرفتون احترام فوق العاده ای قائل شوید. هیچ گاه در مکالمتون دیگران رو ازش برتر جلوه ندید، هر چند در ظاهر شاید عکس العملی نداشته باشه اما در درون با خود هر لحظه به یاد حرفتون می افته و غصه می خوره که امکان کم رنگ شدن عشق و عقده شدن این موضوع هست.

15. بدی هاش را هرگز بهش نگوید
به طرفتون بدی هاش رو به طور آشکار نگید بلکه سعی کنید اون رو حل کنید و یا بهش بفهمونین بدی هاش و مشکلاتش رو دوست دارید حل کنید.

16. خوبی هاش رو براش تکرار کنید
هر فردی به طور ذاتی برخی خصوصیات رو داره که موجب برتری اون نسبت به بقیه میشه. مثلا اگه نقاشیش خوبه می تونید در مورد این موضوع پا فشاری بیشتری کنید و اون رو برای دارا بودن این خاصیت تحسین کنید. همچنین قابلیت های خودتون رو بهش نشون بدید تا احساس افتخار کنه.

17. خودتون عاشق باشید
برای اینکه کسی عاشقتون باشد بهتره در ابتدا خود یک عاشق واقعی باشید و این رو بارها به طرفتون ثابت کنید.

18. الگوی عشق برای خود داشته باشید
خود را باور داشته باشید. امیدوار به آینده و به خدایتان زیاد فکر کنید چون او خالق عشق است. اگه به یک عشق واقعی فکر می کنید خدا بهترین و بزرگترین عاشق است پس بهترین الگو در نزدیکی شماست.

19. از عشقتون سو ء استفاده نکنید
نزارید عشقی که دوست دارید طرفتون بهتون داشته باشه باعث بشه اون چیزی رو از دست بده و یا بعدا پشیمون بشه. باهاش زیاد در مورد این موضوع حرف بزنید. بیش از خودتون به فکر اون باشید تا به این صورت عشق خودتون رو ثابت کنید.

20.رثابت کنید یک همدم خوب می تونید باشید
به طرفتون این اطمینان رو بدید که می تونه با شما درد و دل کنه و رازهای خودش رو بهتون بگه. باید بهش ثابت کنید بهترین مأمن اسرار و یا همدرد براش هستید. چون معمولا افراد رازهای دل و درد و دل هاشون رو به نزدیکانی که خیلی دوسشون دارند میگند پس از این طریق شما می تونید فرد مورد علاقه طرفتون باشید.

قدرت عشق رو باور داشته باشید که می تونه آدمی و زندگیش رو به کلی متحول کنه، پس عاشق باشید و دیگران رو عاشق کنید.

☺♪reza♪☻ بازدید : 27 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

اسامی عجیب و غریب در ثبت احوال ایران
 آرشیو، گشنه، گرگ اقا، بره، بوشفر، چاه، یتیم، حلوا، پارچه، پاکت، پوپول، ادامه، آشفته، افسرده، نوشابه و ارزان بخشی از اسامی باور نکردنی افراد در سازمان ثبت احوال است.
 

برابر ماده 20 قانون ثبت احوال، انتخاب نام با والدین است، البته همواره بر این موضوع تأکید شده که نام های مناسب، نیکو و پسندیده به صورت مجرد و مرکب انتخاب شود.

هر پدر و مادری دوست دارد تا فرزندش نامی نیک داشته باشد و شاید به همین دلیل است که بسیاری از والدین در انتخاب نام نیکو حساسیت زیادی به خرج می دهند و روزها و ماه ها برای انتخاب نام مناسب وقت صرف می کنند.

برخی والدین بر کمیاب بودن نام هم تاکید دارند و ترجیح می دهند تا نامی انتخاب کنند که فراوانی کمتری داشته باشد؛ همین امر باعث شده که شاهد اسامی عجیب و غریبی باشیم که گاهی به گوش می رسد.

با این حال در سال های گذشته تغییرات زیادی در نامگذاری فرزندان ایرانیان رخ داده است.

در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور 420 هزار عنوان نام وجود دارد که 220 هزار عنوان دخترانه و 200 هزار عنوان پسرانه است.

تنوع نام های دخترانه به واسطه الگوهای نام گذاری برابر بررسی های صورت گرفته پیش بینی شده که حدود 20 الگوی توصیفی، دینی مذهبی، ملی باستانی، قومی، منطقه ای، ترکیبی، نام گل ها، طبیعت، حیوانات زیبا، پرندگان، کوه ها و رودها و نام موجودات خیالی و تاریخی نمونه ای از این الگوهاست.

در این رابطه 14 الگوی نامگذاری برای پسران و 18 الگوی نامگذاری برای دختران وجود دارد به دلیل آنکه الگوهای دختران برای نامگذاری بیشتر است ، تنوع نام های دخترانه هم بیشتر است.

7 هزار و 549 اسم قابل تغییر وجود دارد

هم اکنون 3 هزار و 737 نام پسرانه و 3 هزار و 812 نام دخترانه قابل تغییر وجود دارد که هر شخصی نامش در آن باشد بلافاصله به اسم مناسب، قابل تغییر است. البته ممکن است اسمی در این فهرست ها نباشد اما از دید ثبت احوال قابل تغییر باشد. در این باره فرد باید دنبال مجوزهای لازم باشد.

باباقلی، گرگ اقا، بره، چاه و یتیم اسامی افراد در ثبت احوال

آرشیو، آسیب، اجباری، اخی، اردوخان، اشتر، اهریمن، باباقلی، بیابانی، ملخ، فضا، فراری، شفتالو، شربت، قطار، قطاری، قسمت، قربانی، کابوس، گشنه، گرگ آقا، بره، بشم، بهداشت، بوشفر، چاه، چراغ، چیتر، زنگی، سرباز، شوجر، علاقه، غم، غارت، فرار، فراری، فراموش، کوپال، گمان، لذت، لشکر، للو، ورندل، یتیم تنها برخی از اسامی پسران قابل تغییر در این فهرست هاست.

این اسامی غالباً به قبل از سال 1370 بر می گردد. از زمانی که به مهندسی فرهنگ نام و نام نویسی وارد شدیم دیگر اجازه نمی دهیم والدین اسامی نامناسب، نامتعارف و مغایر با جنس برای فرزندانشان انتخاب کنند؛ دلیل این کار هم همان فهرست هایی است که با توجه به اصرار والدین مأمور ثبت احوال را وادار به ثبت اسم می کرده اند.

باجی، بیزار، نوشابه، ییلاق و خرما اسم زنان در ایران

آشفته، آفت، اجبار، افسرده، باجی، بیزار، پنبه، تعارف، حلوا، خرما، خیار، شربتی، شقیقه، کفتر، نیمکت، قیمتی، همیشه، نوشابه، ییلاق، لوله، لیاقت، لبو، لباء، مشکی، مشکی جان، مغلوبه، مفتول، حاضر، حالتاج، حسرت، حضرت، حبصه، خارا، خابس، پارچه، پاکت، پنیر، پوپول، پولی، انقلاب، اوجق، آمریکا، آلمان، انگلیس، انه، آقا بگم، ادامه و ارزان بخش از اسامی قابل تغییر برای دختران است.

ممنوعیت اسامی خارجی بر روی فرزندان

گذاشتن اسامی خارجی بر فرزندان ممنوع است اما برخی از نام هاست که با زبان فارسی خودمان یکی است. مانند نام برخی گل ها که مشابهت زیادی دارد اگر این اسامی مغایرتی با ارزش های ایرانی، اسلامی نداشته باشد مشکلی برای ثبت آن وجود ندارد. مانند رز، یا نام سوزان که هم اسم خارجی برای دختر است و هم به معنای سوزانده یا نام پسر به عنوان نیک که هم اسم خارجی است و هم در فارسی به معنای خوبی.

استفاده از اسامی مانند رابرت، الیزابت و جرج ممنوع است و اگر کسی هم این اسم ها را داشته باشد بلافاصله بعد از تقاضا به اسامی ایرانی اسلامی تغییر می کند.

البته هنوز هم برخی والدین این اسامی را برای فرزندانشان انتخاب می کنند که از گذاشتن آن جلوگیری می شود.

انتخاب اسامی که بعد از 92 سال در فرهنگ نام گزینی وجود ندارد

در شش ماهه اول سال 90، 570 اسم در خواست کننده رسیدگی شده که 381 اسم تصویب و 189 اسم تصویب نشده است. می بینیم برخی والدین اسامی را انتخاب می کنند که در فرهنگ نام گزینی پس از 92 سال وجود ندارد. مثل اسم هوریزا، لیزا واژه های خارجی است و معنی خوبی ندارد و هارای که هیچ منبعی معتبری ندارد.

ثبت لقب به عنوان اسم ممنوع است

طنسگل، نارسیسا، مرسدس یا عسل خاتون که خاتون یک اسم قدیمی است و معمولا لقب مادربزرگ ها بوده که ثبت لقب نیز به عنوان اسم ممنوع است.

شیما به معنی زن خال دار است که جزو اسامی قابل تغییر بوده و با گذاشتن آن موافقت نمی شود.

یکی از اسامی که با گذاشتن آن موافقت نشده است رحیم کرار است که ترکیب مناسبی نیست چرا که رحیم صیغه مبالغه بسیار مهربان و کرار به معنای حمله کننده است که هیچ مناسبتی با هم ندارند.

بر اساس آمار بیشترین انتخاب نام ایرانیان برای فرزندان اسامی ائمه اطهار(ع) است که فراوانی 10 نام اول ثبت شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال طی 92 سال برای پسران به ترتیب عبارت است از محمد، علی، حسین، مهدی، حسن،رضا، محمدرضا، علیرضا، احمد و عباس و برای دختران نیز به ترتیب فاطمه، زهرا، مریم، معصومه، زینب، سکینه، رقیه، خدیجه، لیلا و سمیه.

برخی اسامی اقبال موقتی دارند

تعدادی از نام ها یک اقبال موقتی دارند از این زاویه رسانه ملی نیز نقش مهمی در فرهنگ مهندسی نام و نامگذاری دارد. مثلا در سریال میوه ممنوعه اسم هستی، در سریال ستایش شخصیت ستایش در سریال 5 کیلومتر تا بهشت اسم آیدا به واسطه شخصیت خوبی که در فیلم داشتند مورد پسند مردم قرار گرفت و در مقطعی بیشترین اسامی فرزندان دختر از بین این اسم ها بود.

اما اسم های ائمه معصومین(ع) مانند اسم حسین، امیرحسین و محمد حسین علاوه بر طول سال، در دو ماه محرم و صفر نیز بیشترین فراوانی را دارند. این مسئله درباره برخی از نام ها نیز صدق می کند. به عنوان نمونه زمان انقلاب و رحلت امام خمینی(ره) اسم روح الله بالاترین میزان فراوانی را در میان اسم های پسر داشت یا سال های مختلفی که از طرف رهبر معظم انقلاب نامگذاری می شد مانند سال پیامبر اعظم (ص) یا سال امام علی(ع) بیشترین فراوانی به ترتیب اسم محمد و علی بود.

در سال 89 پنج اسم اول پسران به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرمحمد پنج اسم اول دختران نیز فاطمه، زهرا، ستایش، هستی و زینب بود که البته این آمار هر سال تغییر می کند اما در مجموع روند اسم های اول معمولا حفظ شده است.

بیشترین فراوانی نام های خانوادگی در سطح کشور به ترتیب محمدی، حسینی، احمدی، رضایی، مرادی، حیدری، کریمی، موسوی، جعفری و قاسمی است.

طولانی ترین نام های خانوادگی استخراج شده

طولانی ترین نام خانوادگی استخراج شده در پایگاه اطلاع جمعیتی کشور طایفه حاجی نوروز علی تهرانی معروف به کلده دره است که 37 کاراکتر داشته و برای خانم فاطمه سلطان خانم متولد سال 1257 از تهران است.

طولانی ترین اسم نیز 35 کاراکتر داشته که با عنوان فاطمه سلطان خانم، معروف به شاهزاده کربلایی متولد 1264 از کربلاست.

طولانی ترین اسم برای مردها نیز با عنوان آقا میرزا مصطفی عظیم الدوله ملقب به بکشو است که 33 کاراکتر داشته و مربوط به سال 1245 از تهران است.

☺♪reza♪☻ بازدید : 48 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


وصیت نامه عجیب حسین پناهی

 

 روی تابوت و کفن من بنویسید: این عاقبت کسی است که زگهواره تا گور دانش بجست
 
قبر مرا نیم متر کمتر عمیق کنید تا پنجاه سانت به خدا نزدیکتر باشم.

بعد از مرگم، انگشت‌های مرا به رایگان در اختیار اداره انگشت‌نگاری قرار دهید.

به پزشک قانونی بگویید روح مرا کالبدشکافی کند، من به آن مشکوکم!

ورثه حق دارند با طلبکاران من کتک ‌کاری کنند.

عبور هرگونه کابل برق، تلفن، لوله آب یا گاز از داخل گور اینجانب کیدا ممنوع است.

بر قبر من پنجره بگذارید تا هنگام دلتنگی، گورستان را تماشا کنم.

کارت شناسایی مرا لای کفنم بگذارید، شاید آنجا هم نیاز باشد!

مواظب باشید به تابوت من آگهی تبلیغاتی نچسبانند.

روی تابوت و کفن من بنویسید: این عاقبت کسی است که زگهواره تا گور دانش بجست.

دوست ندارم مردم قبرم را لگدمال کنند. در چمنزار خاکم کنید!

کسانی که زیر تابوت مرا می‌گیرند، باید هم قد باشند.

شماره تلفن گورستان و شماره قبر مرا به طلبکاران ندهید.

گواهینامه رانندگیم را به یک آدم مستحق بدهید، ثواب دارد.

در مجلس ختم من گاز اشک‌آور پخش کنید تا همه به گریه بیفتند.

از اینکه نمی‌توانم در مجلس ختم خودم حضوریابم قبلا پوزش می طلبم !

☺♪reza♪☻ بازدید : 32 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

ترفندهایی از واتس اپ، که هرکسی از آن خبر ندارد

واتس اپ!
گمان نمی‌کنم این برنامه پیام‌رسان محبوب که اخیراً امکان تماس را نیز در اختیار کاربرانش قرار داده نیازی به معرفی داشته باشد. پس بی‌مقدمه به سراغ اصل مطلب می‌رویم! در ادامه چند ترفند از واتس اپ را به شما معرفی می‌کنیم که شاید تابه‌حال به چشمتان نیامده باشد و اطلاعی از آن نداشته باشید.


    چطور یک پیام خصوصی را برای تعداد زیادی از افراد ارسال کنیم؟

مسئله حریم شخصی در فضای مجازی و دنیای اینترنت همواره بحثی داغ و به‌روز است. اگرچه برنامه‌هایی مانند واتس اپ و وایبر و… زیاد در این زمینه خوش‌نام نیستند، اما بااین‌حال در این برنامه‌ها نیز می‌توان تا جای ممکن حریم‌ها را حفظ نمود.

تابه‌حال پیامی گروهی دریافت کرده‌اید؟ زمانی که پیامی را برای تعداد زیادی از افراد ارسال می‌کنید، در اصل یک گروه تشکیل می‌دهید که همه می‌توانند اعضای دیگر آن را مشاهده کنند. تصور کنید، پیام تبریک سال نو را برای همکار و دوست و خانواده ارسال می‌کنید و حالا همه همدیگر را در این گروه مشاهده می‌کنند.

چطور می‌توان پیامی گروهی ارسال کرد، و افراد باقی دریافت‌کننده‌ها را هم نبینند؟ قابلیت “Broadcast” برای همین منظور طراحی‌شده است. کار با آن بسیار ساده است:

    گزینه Option یا همان آیکون سه‌نقطه‌ای که در گوشه سمت راست بالا صفحه مشاهده می‌کنید را انتخاب کنید.
    New broadcast را انتخاب کنید.
    اسم تمام مخاطبینی که می‌خواهید این پیام را دریافت کنند وارد کنید.
    Create را انتخاب کرده، پیام خود را بنویسید و ارسال کنید.



    مخفی کردن Last seen، تصویر پروفایل و یا استتوس کنار تصویر

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که در گروه‌هایی عضومان می‌کنند که هیچ‌کدام از اعضا را نمی‌شناسیم. اینکه تصویر و اتتسوس من توسط این‌همه آدم ناشناس دیده شود، حس خوشایندی ندارد. هر برنامه‌ای کاربرد خاص خود را دارد. واتس اپ، برنامه دوست‌یابی نیست که در آن تصاویر خود را بخواهیم به نمایش بگذاریم. اگر شما هم احساس خوبی به پخش تصاویرتان ندارید بهتر است این کار را انجام دهید:

    گزینه options را در گوشه سمت راست بالا انتخاب کنید.
    به ترتیب به settings، account، privacy بروید.
    هر سه گزینه Last seen، Profile photo، و Status در مقابل شما قرار می‌گیرد. می‌توانید برای هرکدام تعریف کنید که: همه ببینند، فقط مخاطبان ببینند، و یا اینکه هیچ‌کس نبیند.


    قطع کردن صدا و نوتیفیکیشن گروه‌ها

برای همه ما پیش‌آمده، که در گروهی قرار داده‌شده‌ایم که علاقه خاصی به حضور در آن نداریم و نوتیفیکیشن های گاه و بی گاه آن دمار از روزگارمان درآورده. گاهی می‌توان گروهی را ترک کرد و گاهی نه، ترک گروه بی‌احترامی حساب می‌شود. اگر شما هم در این موقعیت قرارگرفته‌اید، این کاری است که باید انجام دهید:

    در برنامه، زبانه Chats را بازکنید
    گروهی که می‌خواهید Mute شود و نوتیفیکیشنی از آن دریافت نکنید را انتخاب کنید.
    گروه که باز شد، آیکون سه‌نقطه options در گوشه سمت راست بالا را بازکرده.
    بر روی mute کلیک کرده و مدت‌زمانی که می‌خواهید گروه میوت بماند را تعیین کنید. همچنین می‌توانید تیک Show notifications را هم بردارید که دیگر هیچ خبری از این گروه نداشته باشید، تا زمانی که خودتان صلاح میدانید.


    یک آیکون میانبر برای صفحه چت خود بسازید

شما کسی را دوروبر خود دارید که تمام روز باهم از طریق پیام در ارتباط باشید؟ خب اگر این‌طور است، می‌توانید از صفحه چت محبوبتان در واتس اپ، یک میانبر بر روی صفحه اصلی بسازید.

    زبانه Chats را انتخاب کنید
    انگشت خود را بر روی مکالمه‌ای که می‌خواهید میانبر داشته باشد نگه‌دارید.
    وقتی لیست گزینه‌ها باز شد، Add Conversation shortcut را انتخاب کنید.
    حالا یک آیکون میانبر با تصویر مخاطبتان بر روی صفحه اصلی دستگاه قرار می‌گیرد.

بازیابی پیام‌های پاک‌شده

گاهی پیش می‌آید که پیامی مهم را اتفاقی پاک می‌کنیم. مثلاً شماره‌حساب یا آدرسی برایمان ارسال‌شده و ناخواسته پاکش کرده‌ایم.

یک نکته جالب در مورد واتس اپ این است که چهار صبح به چهار صبح از پیام‌های شما بک‌آپ می‌گیرد. بنابراین اگر پیامی را پاک‌کرده‌اید در فاصله مابین ۴ صبح قبلی تا بعدی فرصت دارید که آن را برگردانید. اما چطور؟

    واتس اپ را uninstall کنید، به‌این‌ترتیب که: settings، Apps، WhatsApp، Uninstall
    دوباره نصب کنید
    شماره تلفن خود را وارد کنید، آن‌وقت برنامه به شما می‌گوید که یک نسخه پشتیبانی از چت‌های شما پیداکرده است.
    Restore را انتخاب کنید تا پیام پاک‌شده، به شما بازگردد.

ترفندهایی از واتس اپ، که هرکسی از آن خبر ندارد

با کدام‌یک از این موارد آشنایی داشتید؟

شما نیز ترفند دیگری به این لیست اضافه کنید…

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 274
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 241
  • بازدید سال : 7,087
  • بازدید کلی : 60,705