loading...
shikneik
☺♪reza♪☻ بازدید : 36 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

روش کار اسپل یا طلسم شتاب و سرعت | Haste Spell
اسپل سرعت کارکردی شبیه طلسم خشم داره اما تفاوت هایی داره که از نظر کارکرد متمایزش میکنه. اولین تفاوت اینه که اسپل سرعت، فقط سرعت حرکت رو افزایش میده اسپل ریج، علاوه بر سرعت، قدرت حمله ی نیروها رو هم افزایش میده. یک اسپل سرعت در سطح ۱، افزایش سرعتی معادل یک اسپل ریج در آخرین سطح رو ایجاد میکنه. یک اسپل سرعت در آخرین سطح، دو برابر یک اسپل ریج در آخرین سطح سرعت اضافه میکنه. دوم اینکه شعاع اثرِ اسپل ریج بیشتر هست. سوم اینکه اسپل سرعت، هزینه ی کمتری نسبت به اسپل ریج داره و نصف اون جا میگیره.

روش استفاده از اسپل سرعت
به طور کلی، اسپل سرعت وقتی استفاده میشه که فقط نیاز به افزایش سرعت باشه و سرعت حرکت اون نیرو کم باشه و یکی از این دو حالت رو داشته باشیم: قدرت حمله ی نیروی مورد نظر، بسیار بالا هست که به اسپل ریج نیازی نیست، یا نیرو ها اصلا برای تخریب فرستاده نشدند و نقش تانک (سپر) رو دارند و هدف اینه که سریع تر به نقطه ی مورد نظر برسند.

با توجه به این نکته، چهار نیرو در بازی بیشترین نیازو به اسپل سرعت دارند: دراگون، بالون، لاوا و گولم. (جاینت در این لیست نیست چون علاوه بر سرعت، در اکثر حمله ها به افزای قدرت هم نیاز است و استفاده از ریج بهتره.) هر کدوم رو جداگانه بررسی میکنیم.

بالون (مخصوصا در برابر ایر سوییپر)
در ابتدای معرفی جاروی هوایی، کسی فکر نمیکرد این ساختمان بتونه اینقدر موثر عمل کنه. حمله با بالون به یک جاروی هوایی سطح آخر از رو به رو، غیر ممکن هست. حالا که دومین جاروی هوایی معرفی شده وجود اسپل سرعت کاملا به درد بخور هست. همونطور که در بالا گفتیم، به دو دلیل استفاده از اسپل سرعت با بالون منطقیه:
سرعت بالون بسیار کمه و این نقطه ضعفش هست که با اسپل سرعت رفع میشه.
قدرت حمله ی بالون (مخصوصا وقتی گروهی باشن) بسیار زیاد هست و استفاده از اسپل ریج، فقط برای افزایش سرعت به کار میرفت که با آمدن اسپل سرعت، با هزینه ی کمتر قابل انجام هست. برای درک بهتر، مقدار آسیب وارد شده به وسیله ی یک گروه ۴ تایی از بالون رو با مقاومت یک ساختمان دفاعی مقایسه کنید. میبینید که در هر صورت با اولین ضربه، ساختمان تخریب میشه و نیازی به افزایش قدرت حمله نیست و فقط ریج روی بالون برای سرعت استفاده میشه.


دراگون
استفاده از اسپل سرعت برای دراگون زیاد معقول نیست. دلیلشم اینه که بر خلاف بالون که ابتدا ساختمان های دفاعی رو میزنه و گروهی حرکت میکنه، دراگون ها پخش میشن و نمیشه در یک منطقه ی پیش بینی شده برای افزایش سرعتشون از اسپل سرعت استفاده کرد. دلیل بعدی هم این هست که اسپل ریج برای دراگون، برخلاف بالون، افزایش قدرت حمله رو به همراه داره (مخصوصا زمانی که به تون هال میرسه) که لازم هست.
در مواردی خاص که با پیشبینی مسیر حرکت، دراگون ها در یک ردیف قرار میگیرند یا چیدمان حریف طوری هست که دراگون ها دسته ای حرکت میکنن، استفاده از اسپل سرعت امکان پذیر هست. در سایر موارد عادی، استفاده از ریج معقول تره.


لاوا و گولم
مسلما کسی تا حالا این دو سرباز رو برای تخریب ساختمان های دفاعی استفاده نکرده چون قدرت حمله ی پایینی دارند. به دلیل مقاومت بالا، این نیرو ها فقط به عنوان تانکینگ (سپرِ نیروهای اصلی) استفاده میشن. بنابراین حتی با ریج، قدرت حمله ی اونها قابل قبول نیست. اما آیا دلیلی داره که نیازی به افزایش سرعت این نیرو ها باشه؟ در حالت عادی، خیر. سپر باید آهسته حرکت کنه اما باز هم در مواردی خاص و استثنایی، نیاز داریم که این نیروها سرعتشونو افزایش بدن (مثلا وقتی که نیروهای اصلی بر اثر اشتباه سریعتر پیاده شدن و نیروهای تانکینگ به کندی حرکت میکنن) در این موارد اسپل سرعت کاربرد داره، اما اسپل ریج به دلیل سطح اثر بالاتر و افزایش قدرت حمله، عاقلانه تر هست.

نتیجه: بهترین نیروی سازگار با اسپل سرعت، بالون هست.

☺♪reza♪☻ بازدید : 360 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

روش کار اسپل یا طلسم زمین لرزه | Earthquake Spell
اسپل زمین لرزه بر روی ساختمان ها (به جز مخزن ها) تاثیر دارد و به آن ها آسیب میزند. با توجه به سطح، از ۸٪ تا ۱۲٪ از مقدار باقی مانده ی سطح سلامت ساختمان را کم میکند.

نکات خیلی مهم:
آسیب ایجاد شده توسط این اسپل، درصدی هست (اولین باره که از این نوع آسیب در بازی مشاهده میکنیم.) مثلا اگر یک تون هال سطح ۱۰ با مقاومت ۵۵۰۰ رو فرض کنید، یک اسپل زمین لرزه ی سطح ۴، میتواند ۶۶۰ مقدار آن را کم کند. وقتی که بخواهید برای دومین بار روی همان تان هال با مقاومت ۴۸۴۰ (که باقی مانده) بیندازید، فقط ۵۸۰ آسیب ایجاد میشود. در این حالت، نمیتوانید با ۱۰ تا اسپل زمین لرزه، هر تون هالی رو که میخواهید نابود کنید.

توضیح ساده تر با یک مثال: فرض کنید از یک ظرف آب، ۱۲ درصدشو کسر کنید، مجدد ۱۲ درصد مقدار باقیمانده رو کسر کنید، هرچقدر هم این روند رو ادامه بدید، مقدارِ آب، صفر نخواهد شد! البته با اسپل زمین لرزه امکان تخریب ساختمان های در شرف نابودی وجود داره و این یک استثنا هست.



اسپل زمین لرزه، تاثیر ۴ برابری روی دیوارها داره و میتونه ساختمان های نزدیک به ویرانی رو نابود کنه.

روش استفاده از اسپل زمین لرزه
شاید این سوال ایجاد بشه که با وجود اسپل لایتنیگ، چرا باید از این اسپل استفاده کنیم؟ جواب اینه که به دلیل نوع آسیب (درصدی بودن) برای آسیب زدن به ساختمان های مقاوم تر مناسب تر هست. دلایل بعدی هم اینه که نصف لایتنینگ جا میگیره، هزینه و زمان کمتری میبره، در منطقه ی اثرش (همون دایره) آسیب یکسان ایجاد میکنه (لایتنینگ در مرکز بیشترین آسیب رو ایجاد میکنه و هرچی از مرکز دور بشیم آسیب کمتره) و از همه مهمتر، روی دیوار ها تاثیر بسیار بیشتری داره.



موارد استفاده از اسپل زمین لرزه
تخریب دیوار ها :
با استفاده از ۴ اسپل زمین لرزه (حتی سطح یک) میتونید هر دیواری رو (حتی دیوار سطح ۱۱) رو تخریب کنید! مزیت این اسپل بر دیوار شکن ها این هست که اولا والبرکر ها ممکنه در راه کشته بشن، دوما ممکنه راه رو اشتباه برن و دیوار مورد نظر رو تخریب نکنن. برای تخریب دیوارهای داخل بیس عالی هست و مثل تصویر زیر، میتونه شکاف بسیار بزرگی در وسط بیس، جایی که رسیدن والبرکر ها به اون تقریبا غیر ممکنه، ایجاد کنه.



همچنین اسپل زمین لرزه، در نابود کردن محل های اتصال دیوارها و مخصوصا دیوار های دو یا چند لایه، بسیار موثر هست. (مثل تصویر زیر) که اینکار از طلسم رعد و برق بر نمیاد.



تخریب ساختمان ها:
بر خلاف دیوارها، استفاده از اسپل زمین لرزه روی ساختمان ها کاملا بیهوده و غیر کاربردی هست. برای نمونه، در عکس زیر، ۷ اسپل زمین لرزه روی یک Air Defense انداخته شده و سطح سلامت اون حتی به نصف هم نرسیده!
طلسم زمین لرزه | Earthquake Spell


برای تخریب ساختمان ها، هنوز هم بهترین گزینه ی ممکن، اسپل لایتنینگ هست. شاید استفاده از اسپل زمین لرزه روی دیوارها، باعث ایجاد آسیب در ساختمان ها بشه و ادامه ی اتک آسونتر انجام بشه، اما استفاده از اون به تنهایی برای تخریب ساختمان ها غیر ممکن هست. نتیجه میگیریم اسپل لایتنینگ با وجود اسپل زمین لرزه یا پویزن، هنوز جایگاهشو حفظ خواهد کرد و استفاده از اسپل زمین لرزه برای تخریب ساختمان هایی مثل Town Hall، Air Defense، Mortar و Inferno Tower بی فایده هست.

نابود کردن تون هال با اسپل
شاید به این فکر افتاده باشید که با اسپل زمین لرزه میشه به تنهایی تون هال رو تخریب کرد که در بالا توضیح دادیم غیر ممکن هست. مثال زیر رو در نظر بگیرید:

یک تون هال سطح ۱۰ با مقاومت ۵۵۰۰ و اسپل زمین لرزه سطح ۴ (تخریب ۱۲٪) و لایتنینگ اسپل سطح ۶ با مقدار تخریب ۴۵۰:

اسپل زمین لرزه ۶۶۰ از مقاومت را کم می کند و ۴۸۴۰ تا باقی می ماند.
اسپل زمین لرزه ۵۸۰ از مقاومت را کم می کند و ۴۲۶۰ تا باقی می ماند.
اسپل زمین لرزه ۵۱۱ از مقاومت را کم می کند و ۳۷۴۹ تا باقی می ماند.
اسپل زمین لرزه ۴۵۰ از مقاومت را کم می کند و ۳۲۹۹ تا باقی می ماند.
اسپل زمین لرزه ۳۹۵ از مقاومت را کم می کند و ۲۹۰۴ تا باقی می ماند.
اسپل زمین لرزه ۳۴۸ از مقاومت را کم می کند و ۲۵۵۶ تا باقی می ماند.
اسپل زمین لرزه ۳۰۷ از مقاومت را کم می کند و ۲۲۴۹ تا باقی می ماند.
اسپل زمین لرزه ۲۷۰ از مقاومت را کم می کند و ۱۹۷۹ تا باقی می ماند.
اسپل زمین لرزه ۲۳۷ از مقاومت را کم می کند و ۱۷۴۲ تا باقی می ماند.
اسپل زمین لرزه ۲۰۹ از مقاومت را کم می کند و ۱۵۳۳ تا باقی می ماند.
اسپل زمین لرزه ۱۸۴ از مقاومت را کم می کند و ۱۳۴۹ تا باقی می ماند.



اگر به جای دو اسپل آخر، از لایتنینگ استفاده کنیم، باز هم تون هال قابل تخریب نیست.

(میتونید برای فهم بهتر آسیب درصدی، مقدار آسیب ایجاد شده در اولین و آخرین اسپل رو مقایسه کنید. در عین یکسان بودنِ نوع اسپل، مقدار آسیب از ۶۶۰ به ۱۸۴ رسیده است.)

نکته ی بعدی اینه که اعداد بالا مربوط به تون هال سطح آخر بود، آیا میشه این کارو با تون هال های سطح پایین انجام داد؟ پاسخ همچنان منفی هست چون نوع آسیب درصدی هست.

نتیجه اینکه تخریب تون هال فقط با اسپل، کاری غیر ممکن هست. مخصوصا با اقدام اخیر سوپرسل در رابطه با ایجاد مقاومت برای مخازن در برابر اسپل ها، امکان زدن تون هال با اسپل، غیر منطقی هست.

☺♪reza♪☻ بازدید : 54 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

با ساخت دارک اسپل فکتوری Dark Spell Factory، اولین اسپلی که قابل ساخت خواهد بود، پویزن اسپل هست.
پویزن اسپل، به نیروهای دفاعی حریف آسیب وارد میکنه و همچنین سرعت آن ها را کاهش میده (روی نیروهای خودی اثری نداره). کاربرد این اسپل روی قهرمانان و سربازان کلن کسل دفاعی حریف هست. قبلا برای اینکار از طلسم رعد و برق استفاده میکردیم که به دلایلی این اسپل کارآمد تر هست.


یکی از دلایلش اینه که آسیب ایجاد شده توسط این اسپل، از ۲۷۰ در سطح یک تا ۵۹۰ در سطح آخر یعنی چهار، اونو از لایتنینگ اسپل قدرتمند تر میکنه (البته در مواجه با نیرو های مدافع، روی ساختمان ها بی اثره)

دومین دلیل اینه که این اسپل در منطقه ی اثرش (همون دایره) آسیب یکسان ایجاد میکنه (لایتنینگ در مرکز بیشترین آسیب رو ایجاد میکنه و هرچی از مرکز دور بشیم آسیب کمتره) و این مسئله باعث کنترل بهتر اسپل میشه و لازم نیست با زحمت زیاد، نیروهای دشمنو در یک نقطه جمع کنید. سوم اینکه از لحاظ فضا، نصف لایتنینگ جا میگیره و هزینه ی ساخت بسیار کمتری داره (به اندازه ی دو تا hog)

روش استفاده از پویزن اسپل:
شاید تا اینجای کار با خودتون بگید که روش استفاده به این صورته که به محض دیدن سربازای مدافع، یک اسپل رو روشون میزنیم و کار دیگه ای نیاز نداره. اما شرایطی هست که اوضاع متفاوته. سه حالت رو باهم بررسی میکنیم:

حالت اول: سربازای مدافع، سربازان فارمینگ هستند (بربر، آرچر، ویزارد و…) و همه بدون دردسر از کلن کسل حریف خارج شدن.


این بهترین حالت ممکن هست. فقط کافیه اسپل رو روی اون ها بندازید و مرگشون تماشا کنید.

نکته: از این اسپل روی این نیروها استفاده نکنید: دراگون، پکا، گولم، لاوا

دلیلش اینه که تاثیر زیادی نداره و در نود درصد مواقع باعث مرگشون نخواهد شد. همون طور که میبینید، بالون در این لیست نیست و با وجود اینکه تا اینجای کار از نیروهای دردسر ساز کلن کسل بوده، از این به بعد با اسپل جدید، مشکلی ایجاد نمیکنه.

حالت دوم: قهرمانان (Barbarian King و Archer Queen) در مرکز بیس حریف هستند.


رویارویی با اونا در وسط حمله، بسیار مشکل ساز هست چون قابل کشتن قبل از حمله نیستن. شما میتونید تا سقف ۱۱ تا پویزن اسپل با خودتون ببرید (شاید در سطح های متوسط ممکن نباشه اما غیر ممکن هم نیست) با ۱۱ تا پویزن اسپل سطح چهار، شما میتونید بربرین کینگ سطح ۴۰ و آرچر کویین سطح ۴۰ رو از پا در بیارید! البته این بالاترین سطح بود. شما با ۴ عدد پویزن اسپل سطح ۲ میتونید ارچر کویین سطح ۳۴ رو از پا در بیارید. آرچر کویین بزرگترین مشکل و مزاحم در اتک های سطح بالا هست که گاهی باعث میشه بخاطرش، نوع حمله و ترکیب سرباز ها رو عوض کنیم. از این به بعد، با کمک این اسپل شاهد تنوع بیشتری در اتک ها خواهیم بود چون حتی با چند اسپل سطح پایین میشه اونو از دور خارج کرد.

حالت سوم: کلن کسل در مرکز بیس و اطلاع نداشتن از نیروهای مدافع.

در برخی از چیدمان ها (مخوصا چیدمان های قوی) کلن کستل حریف در مرکز هست و به سادگی خالی نمیشه. بدترین قسمتش، جدا از اینکه نمیدونیم چی قراره از کلن کسل خارج بشه، اینه که وقتی به شدت در حال پیاده کردن نیروها و زمان بندی استفاده از اسپل ها هستید، نیروهای مدافع خارج میشن.
با وجود پویزن اسپل، میتونید به سرعت این نیروها رو از دور خارج کنید، یا حداقل با صرف یک اسپل، سرعتشونو کم کنید. حتی اگر اون نیرو دراگون باشه، این اسپل میتونه سطح سلامت و سرعتشو کاهش بده که باز هم یک مزیت محسوب میشه.
ویژگی مهم پویزن اسپل اینه که برای سربازایی مثل ویزارد، حتی اگر در سطح آخر باشن، مرگ آور هست و چون سرعتو کم میکنه، غیر از سربازایی که در بالا نام بردیم، میتونه صد در صد مرگ آور باشه.

☺♪reza♪☻ بازدید : 42 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

با آپدیت جدید، ساختمان جدید به نام دارک اسپل فکتوری (Dark Spell Factory) معرفی شد که در اینجا به بیان ویژگی هاش میپردازیم.
کارخانه طلسم سیاه | Dark Spell Factory


هزینه ی ساخت این ساختمان، یک و نیم میلیون الکسیر (۱۵۰۰۰۰۰) خواهد بود و از تون هال لول ۸ قابل ساخت هست و ساختنش ۴ روز طول خواهد کشید. با ساختن دارک اسپل فکتوری، اسپل پویزن قابل ساخت خواهد بود.


ارتقای دارک اسپل فکتوری به سطح ۲، با هزینه ی دو و نیم میلیون الکسیر (۲۵۰۰۰۰۰) در ۶ روز امکان پذیر خواهد بود که بعد از اون قابلیت ساخت اسپل زمین لرزه رو خواهید داشت. (سطح دوم در تون هال لول ۸ قابل ساخت هست.)
بعد از ارتقای دارک اسپل فکتوری به سطح سوم، با هزینه ی سه و نیم میلیون الکسیر (۳۵۰۰۰۰۰) و در طی ۸ روز، میتونید اسپل شتاب رو بسازید که البته این کار در تون هال لول ۹ و بالاتر امکان پذیر هست.
آپگرید (ارتقای) اسپل ها با دارک الکسیر و در لابراتوری خواهد بود.

☺♪reza♪☻ بازدید : 45 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

پادگان مخوف:
پادگان مخوف با صرف اکسیر سیاه نیرو های مخصوص خودش را تولید می کند. این نیرو ها هم پس از آماده شدن به داخل اردوگاه ها فرستاده می شوند.
پادگان مخوف در زمانی که در حال ارتقاء باشد نمی تواند نیرو تولید کند.
می توان با صرف الماس سرعت تولید نیرو ها در این پادگان را افزایش داد.
همانند پادگان تولید نیرو های اکسیر معمولی ، چنانچه از ایجاد نیرویی در این پادگان منصرف شده اید ( و هنوز تولید نشده است) می توانید بدون ضرر آن را حذف کنید.
اگه تعداد نیرو هایی که در صف برای تولید قرار داده اید بیش از ظرفیت اردوگاه باشد ، پادگان تولید آنها را متوقف می کند. این امر دو خوبی دارد.
اول آنکه هنگامی که شما برای جنگ در قبیله های دیگر به سر می برید و نیرو به میدان می فرستید ، پادگان مخوف به میزانی که اردوگاه خالی شود ( به واسطه ی نیروهای رها شده در جنگ) فرمان تولید نیروی جدید را صادر خواهد کرد. بدین ترتیب در مقوله ی زمان بسیار جلو خواهید بود.
ثانیا این امر باعث می شود زمانی که در بازی نیستید ( به اصطلاح آف لاین هستید) مقدار زیادی از اکسیرسیاه خود را از دید مهاجمین مخفی کنید. زمانی که اردوگاه های شما پر شدند می توانید پادگان های مخوف را به ساخت نیرو های پر هزینه ( همانند ساحره ، والکایری و …) مشغول سازید . از آنجا که ظرفیت اردوگاه های شما تکلمیل است پادگان مخوف روند تولید نیرو را متوقف می کند ( اما خرج تمام اکسیر های سیاه مورد نیاز برای تولیدشان را از مخزن بر می دارد).
وقتی که به بازی برگشتید ( به اصطلاح آنلاین شدید) می توانید با انصراف از تولید نیرو ها در پادگان های مخوف ، اکسیر های سیاه خرج شده برای آنها را بدون هیچ ضرری به مخازن اکسیر سیاه خود منتقل کنید.

پادگان مخوف (Dark barracks) دارای 6 سطح می باشد


مشخصات :

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 49 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

پادگان:
پادگان یا سرباز خانه محلی است که نیرو ها با استفاده از اکسیر تولید می شوند. این نیرو ها پس از تولید به داخل اردوگاه می روند و در آنجا مستقر می شوند.
هنگامی که یک پادگان را ارتقاء می دهید توانایی تولید سرباز را نخواهد داشت. بنابراین قبل از آنکه ارتقاء ش دهید برنامه ریزی داشته باشید.
شما می توانید با استفاده از الماس زمان تولید نیرو ها در پادگان را افزایش دهید.
اگه تعداد نیرو هایی که در صف برای تولید قرار داده اید بیش از ظرفیت اردوگاه باشد ، پادگان تولید آنها را متوقف می کند. این امر دو خوبی دارد.
اول آنکه هنگامی که شما برای جنگ در قبیله های دیگر به سر می برید و نیرو به میدان می فرستید ، پادگان به میزانی که اردوگاه خالی شود ( به واسطه ی نیروهای رها شده در جنگ) فرمان تولید نیروی جدید را صادر خواهد کرد. بدین ترتیب در مقوله ی زمان بسیار جلو خواهید بود.
ثانیا این امر باعث می شود زمانی که در بازی نیستید ( به اصطلاح آف لاین هستید) مقدار زیادی از اکسیر خود را از دید مهاجمین مخفی کنید. زمانی که اردوگاه های شما پر شدند می توانید پادگان ها را به ساخت نیرو های پر هزینه ( همانند فرشته ، اژدها و …) مشغول سازید . از آنجا که ظرفیت اردوگاه های شما تکلمیل است پادگان روند تولید نیرو را متوقف می کند ( اما خرج تمام اکسیر های مورد نیاز برای تولیدشان را از مخزن بر می دارد).
وقتی که به بازی برگشتید ( به اصطلاح آنلاین شدید) می توانید با انصراف از تولید نیرو ها در پادگان ها اکسیر های خرج شده برای آنها را بدون هیچ ضرری به مخازن اکسیر خود منتقل کنید.

پادگان یا سربازخانه در یک نگاه :

▣ شما به وسیله ی اکسیر می تواند ساخت سرباز را شروع کنید.
▣ سرباز ها پس از آموزش در اردوگاه ارتش مستقر می شوند.
▣ در طول زمان ارتقا، پادگان قادر به آموزش و ساخت سرباز نیست. دقت داشته باشید تا در زمان مناسب اقدام به آپگرید پادگان کنید.
▣ شما می توانید به وسیله ی الماس (Gem) آموزش سرباز ها را در یک چشم به هم زدن تمام کنید (تعداد الماس های مصرفی با زمان باقیمانده آموزش سربازها متناسب است).
▣ گزینه ای دیگری نیز وجود دارد (boost) که به مدت ۲ ساعت سرعت ساخت و آموزش سرباز ها را تا ۴ برابر افزایش می دهد. این گزینه (boost) با ۱۰ الماس فعال می شود.
▣ هنگامی که شما سربازان را از لیست ساخت حذف می کنید ۱۰۰% هزینه ی آن به شما بر می گردد.
▣ شما هنگامی که می خواهید به حمله بروید می توانید سربازهای را در صف ساخت قرار دهید زیرا در حین پیدا کردن روستای مناسب و در حین حمله، پادگان قادر به تولید سرباز است.
▣ پادگان قادر است زمانی که شما آفلاین هستید نیز به تولید سرباز بپردازد (در صورت وجود جای خالی در اردوگاه ).
▣ پادگان در حمله نابود شده نیز می تواند به تولید و آموزش سرباز بپردازد (در صورت وجود جای خالی در اردوگاه ).


راهنمای ارتقاء سربازان در پادگان:

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 48 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

تله اسکلتی | Skeleton Trap در آپدیت ۲۲ اکتبر (Halloween) به بازی اضافه شد، اما به صورت همیشگی در بازی خواهد بود.
زمانی که دشمن وارد محدوده ی آن می شود، تابوت از دل زمین بیرون می آید و تعدادی اسکلت از آن خارج شده و با نیروهای دشمن به مبارزه می پردازند.
آنها را می توانید روی نیروهای زمینی یا هوایی تنظیم کنید.
اگر این تله را روی حالت زمینی قرار دهید و سربازان هوایی از روی آن عبور کنند، عمل نخواهد کرد (و بالعکس).
تعداد اسکلت های خارج شده از تابوت با ارتقا سطح تله، افزایش میابد.
در کنار نوار سلامتی اسکلت ها یک آیکون جمجمه وجود دارد تا آنها را با اسکلت های Witch اشتباه نگیرید.
جزئیات اسکلت های این تله با اسکلت های Witch یکسان است.
ظاهر تله هایی که روی حالت هوایی تنظیم می شود با زمینی متفاوت است. اسکلت های هوایی به وسیله ی بادکنک (مشابه بادکنک Air Bomb) پرواز می کنند.
Skeleton Trap دارای ۳ سطح می باشد

☺♪reza♪☻ بازدید : 84 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

✯ بهترین مورد استفاده مین هوایی (seeking air mine) برای اژدها و دیگر واحد های هوایی قوی است.
✯ مین هوایی مینیون ها (Minion) را مورد هدف قرار نمی دهد و این یکی از ضعف های مین هوایی است.
✯ مین هوایی تنها اژدها ،بالون و فرشته التیام دهنده را مورد هدف قرار می دهد.
✯ هنگامی که مین هوایی مورد استفاده قرار می گیرد باید دوباره مسلح شود . (استثنا : در جنگ – Clan Wars همیشه تله ها برای دفاع آماده هستند.)

☑ مین هوایی (seeking air mine) دارای ۳ سطح است

☺♪reza♪☻ بازدید : 241 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

▣ تله فنری (Spring Trap) گروهی از سربازان دشمن را با پرتاب کردن آنها، نابود می کند. این تله می تواند حداکثر ۱۵ واحد از سربازان پیاده دشمن را پرتاب کند. برای مثال ۱۵ کماندار یا ۳ غول .
▣ تله فنری قادر به پرتاب کردن سربازان سنگین مثل پکا (P.E.K.K.A)، گالم (Golem) و قهرمانان (Hero) نیست.
▣ اگر از تله فنری در جای مناسب استفاده کنید، می توانید براحتی حملات دشمن را خراب کنید.
▣ تله فنری اغلب نمی تواند جن ها (گابلین ها) را به دلیل سرعت بالایشان پرتاب کند. زیرا گابلین ها به سرعت از روی تله رد می شوند و تله فرصت عکس العمل ندارد.
▣ همچنین می توانید از این تله ها در اطراف ساختمان اصلی (Town Hall) خود استفاده کنید تا سربازانی که قصد زدن این ساختمان را دارند، براحتی تار و مار کنید.
▣ شما می توانید در دیوار های خود یک شکاف ایجاد کنید و تله فنری و دیگر تله ها را در آن قرار دهید.
تله فنری | Spring Trap

به خاطر داشته باشید این تله هم مانند بقیه تله ها (Trap) پس از استفاده باید دوباره مسلح (ReArm) شود تا بتواند دوباره عمل کند.

☺♪reza♪☻ بازدید : 29 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

بمب هوایی :
وقتی نیروی هوایی دشمن در تیر راس اش قرار بگیرد به پرواز در می آید. به نوعی نسخه ی هوایی بمب زمینی است با این تفاوت که منطقه ی حساس اش بسیار وسیع تر است.
بمب هوایی در مقابله با گروه های بزرگ مینیون ها بسیار موثر است و می تواند خسارت زیادی هم به بالن ها ( به خصوص بالن های سطح سوم به پایین) وارد نماید با این حال در برابر نیرو های هوایی قدرتمند همانند اژدها ها توانایی زیادی ندارد.
پس از انفجار در هر دفاع باید باز سازی شود.

بمب هوایی (Air Bomb) دارای ۴ سطح است :

بمب های هوایی در یک نگاه :

✯ بمب هوایی زمانی که نیروهای هوایی دشمن به آن نزدیک شوند به سمت آنها حرکت کرده و منفجر می شود.
✯ بمب هوایی نسخه ی هوایی بمب معمولی است که شعاع جست و جو و شعاع انفجار آن از بمب معمولی بیشتر است.
✯ بمب هوایی براحتی گروهی از مینیون ها را نابود می کند، همچنین تاثیر زیادی روی بالون ها نظامی دارد ولی در برابر نیروهای هوایی قوی مثل اژدها (Dragon) اثر چندانی ندارد.
✯ بمب هوایی هم مانند بقیه تله ها پس از استفاده باید دوباره مسلح شود تا بتواند دوبازه عمل کند.


مشخصات کلی بمب هوایی :

✔ شعاع جست و جو : ۵ بلوک
✔ شعاع انفجار : ۳ بلوک
✔ نوع آسیب : انفجار هوایی
✔ نوع هدف : هوایی
✔ هدف مورد علاقه : ندارد
✔ اندازه : ۱×۱

 

 



☺♪reza♪☻ بازدید : 49 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

بمب غول پیکر :
بمب غول پیکر بسیار قوی تر و مخرب تر از بمب زمینی است. شعاع تحت قدرت تخریبش هم حداقل ۳ کاشی است ( با ارتقاء سطوح بیشتر خواهد شد)
برای اینکه بیشترین بهره را از قدرت فوق العاده اش ببرید باید زیرک باشید. آنها را در نقاط و مسیر هایی قرار دهید که گمان می کنید نیرو های دشمن ( به خصوص نیرو های دسته ی اولی مانند کمانداران ، بربر ها و جن ها) از آن سمت به شما حمله ور خواهند شد.
بمب غول پیکر همانند تسلای مخفی فضای ۲در۲ اشغال می کند. این بمب ها هم نیاز به بازسازی بعد از هر بار انفجار دارند و در حین ارتقاء برای دشمن قابل رویت خواهند بود.
قدرت تخریبی بمب های غول پیکر در برابر گراز سواران تا پنجاه درصد افزایش می یابد پس حدس اینکه دشمن متجاوز کدام نقطه از قبیله ی شما را برای رها سازی گراز سوارانش انتخاب خواهد کرد به عهده ی خودتان است تا بتوانید از این مزیتش بهره مند شوید .

بمب غول پیکر در یک نگاه :

✔ بمب غول پیکر نسخه ی بزرگتر و مرگبارتر بمب (Bomb) می باشد. این بمب کمی گرانتر از بمب معمولی است ولی با توجه به خسارت و شعاع عملکرد، نسبت به هزینه اش ارزشمند می باشد.
✔ بمب غول پیکر ، مشابه بمب معمولی به صورت مخفی می باشد. زمانی که نیروهای دشمن از نزدیکی آن عبور کنند، فعال شده و سریع منفجر می شود.
✔ استفاده از بمب غول پیکر برای نبرد های بزرگ بسیار مفید است. بطوریکه می تواند گروهی از نیروهای معمولی دشمن را به صورت یکجا نابود کند و یا خسارت زیادی به غول ها (Giant) بزند.
✔ شعاع انفجاری این بمب ۳ بلوک می باشد (برای سطوع بالاتر بیشتر است).
✔ اگر شما دوست دارید از بمب غول پیکر استفاده کنید و تعداد زیادی از سربازان را با آن نابود کنید، آن را در جایی قرار دهید که معمولا دشمنان بیشتر از آن نقطه حمله می کنند.
✔ اگر شما میخواهید که بمب غول پیکر موثر باشد آن را در نزدیکی تسلای مخفی قرار ندهید زیرا بُرد عملکرد تسلای مخفی زیاد است و دشمن با دیدن آن ممکن است مکان حمله ی خود را تغییر داده و از جای دیگر سرباز های خود را رها کند. در این صورت بمب غول پیکر ناکارآمد خواهد بود.
✔ زمانی که بمب غول پیکر منفجر شده باشد، دوباره باید آن را مسلح (Re-Arm) کنید تا بتوانید از آن استفتده کنید.
✔بمب غول پیکر در طول زمان ارتقا قادر به انفجار نیست پس در زمان و مکان ارتقا آن دقت داشته باشید.


ویژگی های عمومی بمب غول پیکر :

✯ شعاع حساسیت : ۲ بلوک
✯ نوع آسیب : انفجاری
✯ هدف مورد علاقه : گرازسوار (Hog Rider) با آسیب ۱٫۵ برابر
✯ نوع هدف : زمینی
✯ فضای اشغالی : ۲ در ۲
✯ بمب غول پیکر دارای ۴ سطح می باشد.


مشخصات ارتقاء :

 



☺♪reza♪☻ بازدید : 39 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

بمب :
بمب ها ی زمینی تله هایی ارزانی هستند که از دید دشمن پنهانند. به محض آنکه نیرو های دشمن به اندازه ی کافی به آنها نزدیک شوند نمایان شده و تقریبا بعد از ۱٫۵ ثانیه منفجر خواهند شد.
اگر یک بمب در یک تجاوز منفجر شود ( حتی اگر شما در جنگ پیروز شده باشید) باید بازسازی شود و الا در حمله ی بعدی دشمن کارایی نخواهد داشت.
بمب های زمینی ضعیف ترین تله های بازی اند اما اگر با دقت و هوشمندانه در جاهای مناسب قرار داده شوند می توانند کمکی شایان برای قبیله باشند.

استراتژی دفاعی:
یکی بمب زمینی به تنهایی توانایی تخریبی زیادی ندارد اما اگر چند بمب را در کنار یا نزدیکی هم قرار دهید می توانید به نیرو های ضعیف تر دشمن ( همانند کمانداران ، جن ها و بربر ها) صدمه ی زیادی وارد کنید.

یک استراتژی معمول و معقول قرار دادن بمب ها در خارج و نزدیکی اولین لایه ی دیوار است. آنجایی که نیرو های دسته ی اول و غول های دشمن به قبیله ی شما حمله خواهند کرد و این بمب ها می تواند در جهت نابودی سریع تر آنها به سایر سازه های دفاعی کمک برساند.

فقط توجه داشته باشید هنگامی در حال ارتقاء است قابل رویت خواهد بود . پیشنهاد می شود در هنگام ارتقاء جایش را تغییر دهید و پس از ارتقاء سطح به نقطه ی مورد نظر انتقالش دهید.


نکاتی مهم در مورد بمب ها :

✔ بمب ها (Bomb) به هنگام حمله دشمن مخفی می باشند و در صورت تحریک آنها پدید آمده و بر دشمن شما خسارت وارد می کنند.
✔ تله بمبی (Bomb) نسبت به میزان هزینه ساخت خود کارایی نسبتا بالایی دارند.
✔ شما فقط یکبار می توانید از تله بمبی استفاده کنید و برای استفاده مجدد باید آنرا مسلح کنید .
✔ اگر شما از آنها بدرستی استفاده کنید و آنها را با یک استراتژی خوب بچینید حتما شما در دفاع ها پیروز خواهید بود.
✔ شما می توانید با استفاده از این تله گروهی از جن (Goblin) ها را تارومار کنید.
✔ یکی برای همه – همه برای یکی : شما می توانید همه ی بمب ها را در یک نقطه متمرکز کنید( مانند شکل زیر) که احتمال می دهید در آنجا ابتدا به شما حمله می شود و این تاپتیک می تواند خسارت شدیدی بر سپاه دشمن وارد کند.(مخصوصا به جادوگر (wizard))
✔ تاکتیک دو بمب : از آنجا که کمانداران (Archer) شایع ترین سرباز در این بازی هستند شما می توانید بمب ها را بصورت جفتی در مکان های مختلف قرار دهید تا خسارت جدی ای به ارتش دشمن به خصوص کمانداران وارد کنید.
✔ توقف نیرو های دشمن : پس از انفجار بمب ها نیرو های دشمن به طور موقت برای چند ثانیه متوقف می شوند و این برای جلوگیری از چپاول جن ها (goblins) بسیار عالی است.

 




☺♪reza♪☻ بازدید : 42 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

مخزن اکسیر سیاه :
این مخزن اکسیر های سیاه استخراجی را در خود ذخیره می کند. از اکسیر های سیاه برای ساختن نیرو های اکسیر سیاه و همچنی ارتقاء سطوح قهرمانان مثل بربرشاه و ملکه ی کماندار استفاده می شود.
بنا به سطوح مختلف خانه ی اصلی دشمن می تواند از بین ۶درصد تا ۴درصد اکسیر سیاه مخزن را به غارت ببرد.
این مخزن فضایی ۳در۳ به خود اختصاص خواهد داد.
مخزن اکسیر سیاه | Dark Elixir Storage


همانند دو مخزن دیگر مخزن اکسیر سیاه هم در هنگام ارتقاء سطح می تواند همچنان به ذخیره سازی بپردازد.
اگر شخص حمله کننده در یک غارت بتواند اکسیر سیاه جمع آوری کند اما مخزن اکسیر سیاه نداشته باشد این غارت سودی برای وی نخواهد داشت و اکسیر سیاهی که بدست آورده از بین می رود.
دریل اکسیر سیاه (Dark Elixir Drill) در سطح ۸ ساختمان اصلی در دسترس قرار می گرفت ولی از بعد از آپدیت ۱۱/۱۲/۲۰۱۴ از Town Hall سطح ۷ باز می شود. مخرن اکسیر سیاه هم در سطح ۷ ساختمان اصلی باز می شود.

مشخصات :

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 38 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

اکسیر سیاه برای ساخت و ارتقا قهرمانان استفاده می شود. اکسیر سیاه نوعی اکسیر بسیار قوی طبیعی است که برای ساخت و پرداخت سربازان اکسیر سیاه استفاده می شود. اکسیر سیاه بسیار ارزشمند است و باید بسیار شدید از آن مراقبت کنید.
مته ی اکسیر سیاه یا Dark elixir drill :
این مته از ذخایر زمینی اکسیر سیاه را استخراج می کند.
مهاجمین به قبیله می توانند تا ۷۵ درصد اکسیر سیاه استخراجی مته را که در مخزن اکسیر سیاه ذخیره نشده است را به غارت ببرند.
مته ی اکسیر سیاه فضایی ۳در۳ در قبیله اشغال می کند.
با بهره بردن از الماس می توان تا یک روز میزان استخراج اکسیر سیاه توسط مته را تا دوبرابر افزایش داد.
هنگامی که شما می خواهید دریل اکسیر سیاه (Dark Elixir Drill) را ارتقا دهید اکسیر های سیاه بدست آمده به طور خودکار برداشت می شود و اگر مخرن اکسیر سیاه شما پر باشد آن اکسیر های داخل دریل اکسیر سیاه (Dark Elixir Drill) از بین می رود.
شما می توانید با استفاده از گزینه تسریع در کار (boost) تولید اکسیر سیاه را به مدت ۱ روز دوبرابر کنید.
دریل اکسیر سیاه (Dark Elixir Drill) در سطح ۸ ساختمان اصلی در دسترس قرار می گرفت ولی از بعد از آپدیت ۱۱/۱۲/۲۰۱۴ از Town Hall سطح ۷ باز می شود. مخرن اکسیر سیاه هم در سطح ۷ ساختمان اصلی باز می شود.

مشخصات :

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 43 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

ملکه ی کماندار:
ملکه ی کماندار در اصل ورژن نیرومند کماندار است. هزینه ای که برایش باید بپردازید 40 هزار اکسیر سیاه است.
همانند بربرشاه ، ملکه ی کماندار هم یک نیروی جاودانه است و هر قبیله فقط یکی از او می تواند در اختیار داشته باشد.
همچنین به مثل بربرشاه ، اگر ملکه ی کماندار در یک نبرد مصدوم شود یا بمیرد برای بازیابی سلامت جسمانی اش نیاز به زمانی استراحت دارد. ( در این مورد خصوصیاتش کاملا شبیه دیگر قهرمان بازی بربرشاه است)

استراتژی دفاعی:
می توان محراب ملکه ی کماندار را در نزدیکی محراب بربرشاه قرار داد ، بدین ترتیب این دو با هم تشکیل تیمی می دهند که قدرت تخریبی فراوانی دارد و می تواند بخش عمده ای از پیاده نظام دشمن متجاوز را نابود کند.
ملکه ی کماندار به سه دلیل از نظر دفاعی بسیار بهتر از بربرشاه عمل می کند. اولا توانایی او در آسیب رسانی از فاصله به دشمن است . ثانیا حملاتش سریع تر است و در نهایت سومین دلیل و به نوعی برترین دلیل این ادعا توانایی مبارزه با نیروی هوایی دشمن است.

استراتژی هجومی:
برد هدف مورد نظر ملکه ی کماندار نسبت به کماندار معمولی بیشتر است( ۵ مربع که این مقدار یک و نیم مربع بیشتر از فاصله ای است که کماندار هدف را مورد اصابت قرار می دهد ). بنابراین یک استراتژی مناسب این است که گروهی از غول ها ، پکا ها یا گولم ها را که نیرو های پیاده نظام هستند را به نبرد فرستاد سپس تعداد کماندار را برای حمایت از آنان فرستاد و در آخر ملکه ی کماندار را به عنوان قوی ترین نیروی پشتیبان به کار برد.

تفاوت های سطوح ارتقاء:
در سطح دهم تاجی که بر سر دارد طلایی می شود.
در سطح بیستم دسته ی کمانش هم طلایی می شود.
ملکه کماندار | Archer Queen


سایر دانستنی ها :
این قهرمان محبوب در روز ۱۰ ژوئن ۲۰۱۳ به بازی افزوده شد.
زمانی که شما در حال ارتقاء سطح ملکه ی کماندار هستید تا اتمام این امر نه می توانید در حملات از او بهره ببرید و نه او توانایی دفاع از قبیله را خواهد داشت!
هر باری که ملکه ی کماندار زه کمانش را می کشد ۳ تیر سریعا به سمت هدف پرتاپ می کند( اگرچه این ۳ تیر فقط به یک هدف آسیب می رساند و نه به چندین هدف)
تله ی زمینی در برابر ملکه ی کماندار نمی تواند کارایی داشته باشد.


مشخصات :

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 40 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

بربر شاه یا پادشاه باربارین ها :
بربر شاه از نظر فیزیکی بزرگتر و بسیار قوی تر از بربر است که هزینه ای برابر ۱۰ هزار اکسیر سیاه دارد.
بربرشاه از قلمرو خود در برابر تجاوز دشمن دفاع می کند و در حمله نیز با قدرت فوق العاده اش نیرویی موثر است.
شاه بربر که یک فقط یک بار می تواند در هر بار حمله مورد استفاده قرار یک نیروی جاودانه است. اگر او در نبرد مصدوم شود و یا کشته شود می تواند سلامتی خود را با یک دوره ی زمانی استراحت و خوابیدن بازبیابد.
اگر در یک حمله ، محراب بربرشاه ( جایی که با یک نشانه به عنوان قرارگاه او مشخص شده) خالی باشد حکایت از آن دارد که بربر شاه دشمن در حال بازیابی سلامتی خود است و برابر حمله ی نیرو های شما ظاهر نخواهد شد ، پس شما می توانید بدون نگرانی از حضور وی به قبیله ی دشمن حمله کنید.
زمانی را که بربرشاه صرف بازیابی سلامتی خود اختصاص می دهد بستگی به مقدار جراحت وارد در آخرین نبرد بر وی دارد.در صورتی که قبل از اتمام جنگ جراحتی نداشته باشد در حمله و دفاع بعدی شما کاملا آماده خواهد بود و نیازی به زمان ریکاوری ندارد.
هر چه سطح بربرشاه بالاتر باشد مقدار زمانی که صرف بدست آوردن سلامتی اش صف می شود بیشتر خواهد شد.
در حال حاضر بربرشاه فقط از قلمرو خودش حمایت می کند و هر نیرویی از دشمن که خارج از محدوده ی دایره ای شکل قرارگاهش باشد از شر او در امان خواهد بود.

پادشاه باربارین ها (Barbarian King) ها دارای ۴۰ سطح می باشد:


استراتژی دفاعی:
بربرشاه دو حالت دارد.
در یک حالت او در محراب خود خوابیده. در این حالت او در حال بازیابی توان خود برای رزم است و چنانچه به قبیله ی شما حمله شود بربرشاه ناپدید خواهد شد(محراب اش پنهان نمی شود.)
در حالت دوم او در اصلاح ” گارد ” گرفته. بدین ترتیب که او در حال گشت زنی در محدوده ی قلمرو خود است و آماده ی دفاع در برابر تجاوز دشمن است.
با توجه به اینکه بربرشاه در هنگام حمله به یک هدف حمله می کند و خسارت مهلک بر آن وارد می کند همین خصوصیتش(تمرکز بر یک چیز) باعث می شود در برابر هجوم چند نیروی دشمن از چند طرف به سادگی از پای در بیاید.
یک ایده ی خوب این است که محراب او را در بین گروهی از منابع یا منطقه ای که برایتان اهمیت بیشتری دارد مستقر کنید.
بربرشاه توانایی مبارز با نیروی هوایی دشمن را ندارد.
بر خلاف نیرو های داخل قلعه که حتی تا آخرین نقاط از هر گوشه ی قبیله برای دفاع اعزام می شوند ، بربرشاه فقط از محدوده ی فرمانروایی خودش دفاع می کند.

استراتژی هجومی:
زمان حمله می توانید او را همانند سایر نیرو ها به میدان بفرستید. همانگونه که گفته شد اگر در نبرد آسیب ببیند برای نبر بعدی باید ریکاوری کند (اگر چه می توانید با صرف الماس سبز (جم) برای رسیدن به سلامتی اش در زمانی بسیار کمتر به او کمک کنید).
بهتر است شاه بربر از جانب فرشته ی شفا دهنده و کماندار مورد حمایت قرار بگیرد. خود بربر ها هم می توانند نیروی کمکی بسیار خوبی برای پادشاهشان باشند.
بربرشاه به واسطه ی نیروی زیادش برای تخریب سایر سازه های دشمن ، زمانی که تمام عناصر دفاعی دشمن تخریب شده است، یک نیروی ایده آل است.

تفاوت های سطوح ارتقاء:
اولین تغییر بربرشاه در سطح ۱۰ ام اتفاق می افتد. در این سطح دستکش اش طلایی رنگ می شود.
دومین تغییر بربرشاه هم در سطح بیستم مشاهده می شود، جایی که محافظ شانه اش هم طلایی می شود.

سایر دانستنی ها :
بربرشاه هم می تواند توسط فرشته شفادهنده و طلسم شفا بخش مداوا شود اما چیزی در حدود نصف سایر نیروها می تواند از این نیروهای التیام بخش سود ببرد.
برای ارتقاء سطوح بربرشاه نیاز به کارگر است.
هر سطح ارتقایی بربرشاه تقریبا ۲٫۵ درصد نیروی جسمانی و ۲ درصد قدرت تخریبی اش را افزایش می بخشد، اما به همین ترتیب زمان ریکاوری اش هم افزایش پیدا می کند.
تله ی زمینی در مقابل بربرشاه کارایی ندارد.

مشخصات :

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 59 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

طلسم انجماد (Freeze Spell) بصورت موقت برای متوقف کردن ساختمان های دفاعی و نیروی های زمینی که از Clan Castle دشمن خارج می شوند، در یک شعاع مشخص به کار گرفته می شود. تا زمانی که این طلسم فعال باشد ساختمان های دفاعی و نیروهای دشمن در محدوده طلسم انجماد (Freeze Spell) توانایی هیچ کاری را ندارند.

طلسم انجماد :
زمانی که آتش رگبار نیرو های دشمن شدت دارد استفاده از طلسم یخ بسیار کارساز است.
از این طلسم برای از کار انداختن حرکت و قدرت آتش افروزی سازه ها دفاعی و نیرو های قلعه ی دشمن در زمانی معین و قسمتی محدود استفاده می شود.
تنها قسمی از دشمن تحت تاثیر این طلسم قرار میگیرد که در زمان انفجارش بعد رها کردن در حلقه ی طلسم قرار گرفته باشد ، نیروهای دشمن که بعد از ایجاد این حلقه وارد آن شوند از کار نخواهند افتاد و طلسم بر روی آنها اثر نخواهد داشت.
طلسم یخ از تاثیر گذاری بر روی نیرو های هوایی دشمن عاجز است ( فرض شود که نیروی داخل قلعه ی دشمن اژدها باشد ، طلسم تاثیری بر روی اژدها نخواهد داشت)

استراتژی هجومی:
تسلای مخفی دشمن تنها زمانی تحت تاثیر طلسم یخ قرار میگیرد که قبل رها کردن طلسم نمایان شده باشد !
این طلسم به شما امکان می دهد تا گروه های بربر یا کمانداران خود را از خط آتش برج جادوگر دشمن در امان بدارید و بدون آنکه خسرانی بر آنها وارد شود این برج ها را نابود سازید.
طلسم یخ همچنین می تواند ضد هوایی دشمن را برای مدتی از کار بیاندازد و نیرو های هوایی شما را از شر آنها مصون بدارد.
این روش برای زمانی که ارتش هجومی با تعداد زیادی بالن تشکیل شده باشد بسیار مفید خواهد بود. طلسم یخ با از کار انداختن کمان ایکس و برج جهنمی باعث می شود نیرو های قدرتمندی همچون پکا ها مدت زمان بیشتری زنده بمانند. از کار انداختن کمان ایکس هم فرصت بهتری را برای بربر ها فراهم خواهد نمود.
در مورد برج جهنمی استفاده از طلسم یخ موثر تر از طلسم شفا دهنده خواهد بود زیرا طلسم شفا دهنده در برابر قدرت بسیار بالای برج جهنمی نمی تواند زیاد به کمک نیرو ها بیاید در حالی که طلسم یخ کاملا این عنصر دفاعی خارق العاده را از کار خواهد انداخت.
زمانی که نیرو های قوی ارتشتان کشته شدند( مثل غول ها و پکا ها) استفاده از طلسم یخ برای خنثی کردن خمپاره ها و برج های دفاعی دشمن کمک شایانی برای سایر نیرو های شما خواهند بود که به مراتب قدرت جسمانی کمتری دارند.

مشخصات:

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 32 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

طلسم پرش:
اگر نیروهایتان پشت دیوار قبیله ی دشمن گرفتار شده اند با استفاده از طلسم پرش | Jump spell می توانید راه را برایشان باز کنید!
حتی اولین سطح این طلسم هم می تواند برای تمام نیروها توانایی عبور از دیوار را فراهم سازد ، تغییر در سطوح طلسم تغییر در میزان زمان این کارایی را افزایش خواهد داد. برای مثال طلسم پرش سطح سوم تقریبا دو برابر زمان طلسم سطح اول قدرت عبور از دیوار را به نیروها می دهد.

استراتژی هجومی:
در ابتدا باید مراقب باشید که همواره طلسم پرش را در نزدیکی دیوار رها کنید. اگر تصادفا این طلسم را در جایی رها کنید که فایده ای نداشته باشد یک طلسم ، زمان و مقدار زیادی اکسیر را از دست داده اید.
این طلسم به خصوص در برابر دیوار های دو لایه و سه لایه کارایی دارد وگرنه استفاده از آن در مقابل دیوار های تک لایه تقریبا بی معنی است.
از آنجا که رها کردن این طلسم چند بار در یک نقطه تاثیری ندارد مراقب باشید بیش از یکی را در یک نقطه رها نکنید.

سایر دانستنی ها :
سطوح دیوار هر چقدر باشید فرقی ندارد ، طلسم پرش هر نیرویی را که بخواهید از روی هر سطح دیواری رد خواهد کرد.
تنها نیرو هایی که طلسم پرش برای آنها بی فایده است هوگ ها ، دیوار شکنان و کلیه ی نیرو های هوایی هستند.
شعاع این طلسم نیز به اندازه ی سه طلسم قبلی( شفادهنده ، رعد و برق ،خشم) است.

مشخصات:

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 34 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

طلسم خشم:
طلسم خشم (Rage Spell) یک حلقه بنفش روی زمین ایجاد می کند و به سربازانی که داخل محدوده آن باشند سرعت و قدرت می بخشد و در مورد فرشته شفا دهنده (Healer) به همان مقدار که به قدرت تخریب پذیری سربازان می افزاید ،به همان مقدار قدرت شفا دهی (Healing) می دهد .

استراتژی هجومی:
طلسم خشم بر اساس سطحی که دارد بر سرعت و قدرت نیرو های تحت حمایت خودش می افزاید ، اگر فرشته ی شفا بخش هم در این هاله قرار بگیرد با سرعت بیشتری مداوا می کند .
بهتر است این طلسم را در نقطه ای رها کنید که حدودا ۳-۴ خانه جلو تر از نیرو هایتان هاله ایجاد کند تا نیرو ها وقتی داخلش می شوند حداکثر بهره را از این طلسم ببرند.اگر طلسم را درست در جایی که هستند رها کنید به واسطه ی سرعتی که دریافت می کنند به سرعت از شعاع طلسم خارج شده و دیگر نمی توانند از برتری ای که طلسم خشم بهشان می داده سود ببرند.
اگر طلسم خشم همراه با طلسم شفا دهنده استفاده شود اثری فوق العاده خواهد داشت .

سایر دانستنی ها :
سطح پنجم طلسم خشم می تواند به پکا این قدرت را بدهد که در طی چند ثانیه خانه ی اصلی را نابود سازد.
طلسم خشم فیزیک قهرمانان را دو برابر می کند.

نکات مهم :

✔ طلسم خشم (Rage Spell) به هر واحد که در محدوده آن باشد به درصد خاصی سرعت و قدرت می دهد که این درصد به سطح (Level) طلسم بستگی دارد (در ادامه به آن خواهیم پرداخت) . این طلسم هنگامی بسیار موثر است که از نیروهای با قدرت بالا مثل اژدها (Dragon) و یا پکا (P.E.K.K.A) استفاده کنید.

✔ در مورد فرشته التیام دهنده اگر در محدوده طلسم خشم باشد طلسم خشم به همان نسبت که به دیگر سربازان قدرت تخریب پذیری می دهد ، قدرت شفای فرشته شفادهنده را بیشتر می کند.

✔ این طلسم بیشترین تاثیر را موقعی می گذارد که آن را در فاصله تقریبا ۳-۴ بلوک از جایی که هدف بغدی نیروهای شماست. این حرکت باعت می شود سربازان شما بیشترین بهره را از این طلسم ببرند. اگر این طلسم را زیر پای سربازان درحال حرکت بیاندازید از روی آن عبور کرده و طلسم شما کارایی خود را از دست می دهد.

✔ اگر شما طلسم خشم را به طلسم شفا (Healing Spell) با هم استفاده کنید یک قدرت فنا ناپذیر بوجود می آید که رویارویی با آن بسیار سخت است.


مشخصات:

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 46 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

طلسم شفا دهنده :
طلسم شفا دهنده همانند فرشته ی شفا دهنده در طول نبرد نیرو های شما را مداوا می کند. برای تولیدش در آزمایشگاه به نیم ساعت زمان احتیاج دارید.
در هر نقطه ای رهایش کنید یک حلقه ای تولید می کند و هر نیرویی که داخل آن حلقه قرار بگیرد مورد مداوا قرار خواهد گرفت( همه ی نیرو ها حتی خود فرشته ی شفا دهنده)
قهرمانان ( بربرشاه و ملکه ی کماندار) هم میتوانند مورد مداوای طلسم قرار بگیرند اما تقریبا نصف دیگر نیرو ها ی معمولی مورد مداوا قرار می گیرند.
هاله ی مداوا ۱۲ ثانیه برای مداوا باقی می ماند ( در هر ۰٫۳ ثانیه ۴۰ واحد مداوا) . پس توجه داشته باشید که این طلسم بیش از 12 ثانیه کارایی ندارد !

استراتژی هجومی:
پشتیبانی از نیرو های زمینی و به خصوص جن ها می تواند بسیار مفید باشد.
قبل از اینکه از طلسم شفا دهنده استفاده کنید مطمئن شوید که نیرو هایتان تا زمانی قابل قبول داخل حلقه ی مداوا قرار خواهند داشت.
استفاده از این طلسم برای نیرو های قوی اما کند تر همانند غول ها توصیه می شود.

سایر دانستنی ها :
از ۱۷ اپریل ۲۰۱۳ زمان ساخت این طلسم از یک و نیم ساعت به نیم ساعت کاهش یافت.
اگر دو طلسم شفا دهنده را با هم ( یا با فاصله ی کم) استفاده کنید نیروی شفا دهندگیشان زیاد تر و موثر تر می شود.

مشخصات کلی طلسم شفا دهنده (Healing Spell):

✔ بّرد : ۵ بلوک
✔ تعداد ضربان* : ۴۰
✔ زمان بین هر ضربان : ۰٫۳ ثانیه
✔ مدت زمان ساخت : ۳۰ دقیقه
✔ سطح کارخانه طلسم (Spell Factory) مورد نیاز : سطح ۲
✔ هدف : زمینی و هوایی

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 29 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

طلسم رعد و برق:
اولین طلسمی که در آزمایشگاه تولید می شود طلسم رعد و برق است. این طلسم با راه اندازی آزمایشگاه خود به خود در اختیار شما قرار میگیرد.
درست در نقطه ای که اشاره کنید این طلسم در همان منطقه شروع به بمباران الکتریکی می کند و یک دایره ای به شعاع سه و نیم مربعی را مورد خسارت قرار می دهد.
بیشترین آسیب را دقیقا در نقطه ای که رهایش کنید ایجاد می کند.

استراتژی هجومی:
یک استراتژی معمول این است که طلسم رعد و برق را دقیقا بر روی ” مخزن اکسیر سیاه” بیاندازید و به راحتی با این روش اکسیر سیاه را به غارت ببرید.
طلسم رعد و برق می تواند یک استراتژی بسیار خوب برای انهدام خمپاره انداز ها ، توپخانه ها و برج های دفاعی دشمن هم باشد.
برای از بین بردن نیروهای دفاعی قلعه ی دشمن ، طلسم رعد و برق کارایی فوق العاده ای دارد.
خیلی اوقات از این طلسم برای نابودی خمپاره انداز استفاده می شود. خمپاره انداز ها در برابر شلیک های نیرو های دشمن تقریبا ضعیفند و بر همین اساس استفاده از دو طلسم رعد و برق می تواند به راحتی یک خمپاره انداز را منهدم کند ( مگر اینکه خمپاره انداز در سطحی بسیار بالاتر از سطح طلسم باشد)
گاهی در انتهای یک نبرد فقط به تخریب یک سازه ی دیگر دشمن نیاز است تا بتوان نیمی از قبیله اش را نابود کرده باشیم(و تمام نیروهای تهاجمی مان هم از بین رفته اند) و یک ستاره را گرفته و پیروز نبرد باشیم ، در این صورت طلسم رعد و برق نقشی حیاتی را ایفا می کند.
روش دیگر بهره بردن از این طلسم برای نابود کردن ضد هوایی دشمن است تا بتوان امنیت اژدها را تضمین کرد.در این روش شما باید حتما طلسم خود را تا سطح سوم ارتقاء داده باشید تا یک ضد هوایی سطح دوم را از کار بیاندازید.
اگر ۵ عدد طلسم رعد و برق سطح ششم را در اختیار داشته باشید می توانید یک ساختمان اصلی سطح چهارم به پایین را از بین ببرید ( اگرچه این روش معمولا پیشنهاد نمی شود)
اگر یک دیوار از قبیله ی دشمن نقطه ای استراتژیک برای حمله ی شما باشد و نیرو هایتان بیش از حد مورد انتظار پشت آن گیر کرده اند می توان با استفاده از طلسم رعد و برق به عنوان دیوار شکن بهره گرفت. البته در این روش هم دیوار های سطح بالا معمولا به خوبی در برابر این طلسم مقاومت می کنند.

سایر دانستنی ها :
در ابتدا زمانی ساختش در آزمایشگاه دو ساعت بود! بعدا یه یک ساعت تبدیل شد و در آخرین به روز رسانی ( ۱۷ اپریل ۲۰۱۳) به نیم ساعت تقلیل یافت.
در هر سطح ارتقاء ۳۰ واحد افزایش خسارت بر سازه های دشمن را خواهد داشت.
تمامی رعد ها در زمان ۲٫۴ ثانیه بمباران می شوند.
در حال حاضر این تنها طلسمی است که می تواند مانند نیرو های پیاده نظام و هوایی بر سازه های دشمن خسارت وارد کند.

مشخصات کلی طلسم صاعقه (Lightning Spell):

✔ بُرد دقیق : ۲ بلوک
✔ بُرد کلی : ۳٫۵ بلوک
✔ تعداد صاعقه ها : ۶
✔ زمان بین هر صاعقه : ۰٫۴ ثانیه
✔ مدت زمان ساخت : ۳۰ دقیقه
✔ سطح کارخانه طلسم (Spell Factory) مورد نیاز 1
✔ هدف : زمینی و هوایی

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 66 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

کارخانه ی طلسم سازی:
کارخانه ی طلسم سازی که فضایی ۳ در ۳ اشغال می کند در سطوح مختلف طلسم های مختلفی در اختیار کاربر قرار می دهد.
اگر در تهاجم دشمن کارخانه ی طلسم سازی شما نابود شود طلسم های ساخته شده ی داخل اش از بین نخواهند رفت.
اگر کارخانه در حال طلسم سازی باشد و شما قصد ارتقاء خود کارخانه را داشته باشید در روند ایجاد طلسم خللی وارد نمی شود اما در حین ارتقاء کارخانه دیگر نمی توانید طلسم جدیدی را ایجاد کنید .
میتوان با استفاده از الماس سرعت تولید طلسم را افزایش داد.


تفاوت ظاهری سطح های مختلف در کارخانه طلسم :

در سطح یک ، طلسم در داخل دیگ آبی رنگ است ، به رنگ طلسم رعد و برق.
در سطح دوم ، طلسم در داخل دیگ طلایی است ، شبیه رنگ طلسم شفادهنده.
در سطح سوم ، طلسم در داخل دیگ به رنگ بنفش است ، مثل رنگ طلسم خشم.
در سطح چهارم ، طلسم در داخل دیگ سبز رنگ است ، به رنگ طلسم پرش.
در سطح پنجم ، طلسم در داخل دیگ به رنگ آبی روشن است ، همانند رنگ طلسم یخ.

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 36 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

قرار دادن صحیح دیوار و چیدمانش نقشی تعیین کننده در قدرت دفاعی هر قبیله خواهد داشت. دیوار ها یکی از اصلی ترین عناصر کند کردن قدرت و سرعت نیرو های مهاجم است.
از آنجا که قدرت تخریبی دیوار شکنان در برابر دیوار چهل برابر می شود و دیوار اولویت اول و اصلی آنها در تهاجم است می توان آنها را اصلی ترین دشمن دیوار خواند.
با توجه به اینکه انفجاری که دیوار شکن ایجاد می کند در یک شعاع یک کاشی ای خسران یکسانی ایجاد می کند بنابراین یک دیوار دو لایه تحت تاثیر این انفجار قرار خواهد گرفت و اینکه این دیوار دو لایه است بدان معنی نیست که لایه ی دوم توسط لایه ی اول محافظت می شود. ( فقط در مورد دیوار شکنان)
تا به اینجا دیوار سطح ۱۱ قوی ترین سازه ی بازی است. قدرت اش ۷ هزار است.

استراتژی دفاعی:
مهمترین هدف دیوار ها جلوگیری از نفوذ نیرو های پیاده نظام دشمن به داخل قبیله و معطل کردن آنهاست. با این عمل آنها این امکان را به سایر عناصر دفاعی می دهند که با خیالی آسوده به سمت نیرو های نفوذی شلیک کنند.
از آنجا که تعداد دیوار های قابل دسترس در هر سطح خانه ی اصلی محدود خواهد بود باید از عوامل مهمتر توسط دیوار مراقبت شود. مثلا خانه ی اصلی که قلب قبیله است ، عناصر دفاعی و مخازن. از آنجا که خانه ی کارگر ، اردوگاه ارتش و … نه توان دفاعی دارند و نه اهمین زیادی بهتر است در خارج از لایه های دیوار قرار بگیرند.
از آنجا که کمانداران و جادوگران می توانند از پشت دیوار به سازه ی قبیله ی شما خسارت وارد کنند بهتر است این لایه های خارجی را توسط خمپاره انداز ها و برج های دفاعی خود تحت مراقبت قرار دهید.

استراتژی هجومی:
بیشتر دقتتان به فضاهای خالی بین دیوار ها و همچنین دیوار هایی با سطوح پایین تر باشد. البته فضا های خالی ممکن است شامل تله ها ( مانند بمب ها ی زمینی ، بمب غول پیکر و یا تسلای مخفی) باشد. برای جلوگیری از این غافل گیری به درستی از دیوار شکنان بهره ببرید تا غافلگیر نشوید . یکی دیوار شکن را برای انهدام لایه ی اول دیوار بفرستید . پس از شکسته شدن دیوار ، دیوار شکن بعدی دیگر به آن لایه کاری ندارد و برای انهدام لایه ی بعدی وارد محوطه ی خالی شده و اگر تله ای آنجا باشد آشکار خواهد شد.
دیوار هایی که توسط عناصر دفاعی دشمن به طرز خوبی پوشش داده نشده اند هم گزینه های خوبی برای طرح ریزی حمله خواهند بود.


نکات مهم در مورد دیوار ها :

✔ محل قرارگیری دیوار ها از نکات کلیدی طراحی یک روستا است.
✔ دیوار از استحکامات اصلی و دفاعی روستای شماست که تا حد زیادی حملات و خسارات مهاجمان دشمن را دفع می کند.
✔ دقت داشته باشید که دیوار ها را به صورت کاملا محصور در اطراف ساختمان ها ایجاد کنید، در غیر این صورت دیوار کارایی خور را تا مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.
✔ در نکته ی بالا یک استثنا نیز وجود دارد که به آن استراتیژی قیفی می گویند، که در آن بازیکن عمدا یک نقطه از دیوار را باز میگذارد و سپس ساختمان های دفاعی قوی خود را در اطراف آن قرار می دهد همچنین تله های (Trap) خود را در این مسیر مستقر می کند.
✔ دیوار ها روی بعضی از نیروها مثل عوامل پروازی و نیروهای زمینی مثل گراز سوار (Hog Rider) و… تاثیری ندارد.
✔ مشکل دیگر دیوار ها این است که توسط دیوارشکن ها (Wall Breaker) به راحتی و به سرعت نابود می شود و نیرو های زمینی دشمن پس از آن وارد محدوده ی شما می شوند.
✔ اگر شما از ساختار دولایه برای دیوار ها استفاده کنید، شعاع انفجار دیوارشکن ها (Wall Breaker) روی لایه ی دوم نیز تاثیر می گذارد.



 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 42 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

آزمایشگاه:

نیروها و طلسم ها همگی در آزمایشگاه ارتقاء می یابند. در هر بار می توان فقط یک نیرو یا یک طلسم را با خرج اکسیر معمولی یا اکسیر سیاه ارتقاء داد. این تغییرات باعث می شود قدرت جسمانی ، قدرت تخریبی و مقدار هزینه ی تولیدی عوامل افزایش پیدا کند. همچنین تغییر برخی سطوح تغییرات ظاهری را هم به همراه دارد.
آزمایشگاه فضایی ۴ در ۴ اشغال می کند و در هنگام ارتقاء سطح عضوی در خود نورهای بنفش رنگ از داخلش به بیرون پخش می شود.
اگر آزمایشگاه در حال ارتقاء یک نیرو یا طلسم باشد و شما بخواهید خود آزمایشگاه را همزمان ارتقاء دهید ، ارتقاء آن نیرو یا طلسم تا اتمام ارتقاء خود آزمایشگاه متوقف خواهد شد.
نمی توان مانع ارتقاء یک عضو در آزمایشگاه در حین ارتقاء اش شد ولی می توان با استفاده از الماس در همان لحظه ارتقاء را تکمیل کرد.
برای ارتقاء سطوح در آزمایشگاه نیازی به کارگر نیست.
زمانی که یک نیرو در آزمایشگاه در حال ارتقاء باشد نشان نمی دهد که بعد از ارتقاء به چه ظاهری در خواهد آمد.
برای انجام تحقیقات (Research) روی سربازها به کارگر (builder) نیازی نیست.
بر خلاف آموزش سرباز و ارتقا ساختمان ها ، شما به هیچ وجه نمی توانید تحقیقات (Research) را لغو کنید.

آزمایشگاه ( Laboratory ) دارای ۸ سطح است :

مشخصات :

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 55 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)


Army Camp یا اردوگاه ، فضایی ۵در۵ را در قبیله اشغال می کند ، بیش از هر سازه ی دیگری.
اگر اردوگاه را ارتقاء کنید همچنان قابل استفاده است و تا ظرفیتی که دارد می تواند نیرو را در خود جای دهد.
نیرو های مستقر در اردوگاه همانند نیرو های داخل قلعه توانایی دفاع از قبیله را ندارند . از آنها فقط می توانید در هنگام حمله بهره ببرید.
برخی از نیرو ها فضایی بیشتر در اردوگاه را به خود اختصاص می دهند ( غول ها ، بالن ها ، ازدها ، پکا ، گراز سوار و …) بنابراین ارتقاء سطوح اردوگاه به منزله ی افزایش تعداد نیرو های قابل دسترس در هرتهاجم بسیار کار ساز خواهد بود.
بیشترین فضایی که اردوگاه ها خواهند داشت ( در صورتی که تا سطوح بالا ارتقاء داده شده باشند) ۲۴۰ خواهد بود ( ۴ اردوگاه ، هر کدام ۶۰ فضا)
بربر شاه و ملکه ی کماندار فضایی از اردوگاه را اشغال نمی کنند.
نباید اردوگاه خود را به وسیله ی دیوار ها محافظت کنید چون آنها در امر دفاعی کاری انجام نمی دهند و به همین خاطر نیازی به این کار نیست. از طرفی اردوگاه فضای زیادی را اشغال می کند ( ۵در۵) و این امر باعث می شود دیوار های زیادی را خرج محاصره کردنش صرف کنید.

تفاوت ها در سطح های مختلف اردوگاه سربازان :

در سطح یک چیزی روی آتش نیست.
در سطح دو فقط یک میله خالی روی آتش است.
در سطح سه یک هویج روی آتش است.
در سطح چهار یک مرغ یا بوقلمون روی آتش است.
در سطح پنج یک خوک روی آتش است.
در سطح شش یک گاو روی آتش است.
در سطح هفت آثاری از مواد غذایی دیده نمی شود بلکه سنگ های سیاه نوک تیزی آتش را احاطه کرده است.
در سطح هشت سنگ های نوک تیزی که می درخشند آتش را احاطه کرده اند.

ساختمان Army Camp دارای ۸ سطح می باشد.


مشخصات :

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 144 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

قلعه ی قبیله:
قلعه ی قبیله نیرو هایی که هم قبیله ای ها برای تقویت به یکدیگر می دهند را در خود جای می دهد. همچنین غارت های بدست آمده در جنگ های قبیله ای که به صورت تیمی انجام می شود هم در پایان جنگ در قلعه ذخیره می شوند.
در ابتدای بازی قلعه ی بازیکنان تخریب شده است و زمانی که برای اولین بار باز سازی می شود قابلیت جابه جایی به مناطق مختلف قبیله را خواهد داشت.
اگر شخصی در یک قبیله ی تیمی عضو شده باشد می تواند هر ۲۰ دقیقه یک بار از هم تیمی های خود درخواست نیرو های کمکی و تقویتی را بکند.( مگر اینکه از الماس برای تسریع در درخواست خود بهره ببرد)
همچنین می شود در هنگام درخواست خود از سایر درج کنند که چه نیرویی مدنظرشان است. ما بقی هم تیمی ها درخواست او را در بخش گفتگوی قبیله دیده و هر فرد می تواند حداکثر تا ۵ نیرو به شخص درخواست کننده اختصاص بدهد.
نیرو های داخل قلعه در زمان نبود شما در مقابل تجاوز دشمن به دفاع از قبیله خواهند پرداخت و از سویی دیگر هم می توان در حمله از آنها استفاده کرد .
برای هر نیرویی که به هم قبیله ای اهدا شود افراد امتیاز تجربه دریافت می کنند و می توانند کم کم سطح خود را در بازی ارتقاء دهند.
مقدار این تجربه ی اکتسابی بسته به میزان فضایی است که نیرو هایی اهدایی به خود اختصاص می دهند. برای مثال هر کماندار ۱ فضا و هر غول ۵ فضا در قلعه اشغال می کنند. یعنی اگر قلعه ی هم تیمی ۲۰ فضا داشته باشد یک نفر می تواند با ۴ غول آن را پر کند اما اگر بخواهد فقط کماندار اهدا کند فقط می تواند ۵ فضا ( به ازای هر یک کماندار یک فضا) را در قلعه ی درخواست کننده پر کند. پس امتیاز تجربه ی کسی که غول اهدا می کند ۵ برابر شخصی است که کماندار می دهد. ضریب این امتیاز برای اژدها ۲۰ و برای گولم ۳۰ است.

استراتژی هجومی:
خیلی مهم است که در ابتدا هر هجوم بتوانید با فرستادن چند نیروی کم در محدود ه ی حساس قلعه، نیرو های قلعه ی دشمن را بیرون بکشید . این امر باعث می شود شما بفهمید چه نیرویی داخل قلعه ی دشمن قرار دارد ( برای مثال اگر در قلعه ی دشمن بالن ها مستقر شده باشند شما نمی توانید تا قبل نابودی آنها خیل عظیمی بربر را به میدان بفرستید).
اگر محدوده ی حساس قلعه ی دشمن به سختی قابل دسترس است فرستادن گراز سوار حربه ی خوبی برای خارج کردن آنهاست.
بعد از اینکه توانستید با این حربه نیرو های قلعه ی دشمن را بیرون بکشید آنها را به گوشه ای از قبیله شان بکشید که سایر سازه های دفاعی دشمن نتوانند به آنها کمک کنند ، سپس یا با استفاده از طلسم رعد و برق آنها را نابود کنید یا سایر نیرو هایتان را برای از بین بردنشان به کار ببرید.

استراتژی دفاعی:
هنگامی که دشمن به قبیله ی شما حمله کند و نیرو هایش در رادار ۱۲ کاشی (مربع سطح زمین) قلعه شما قرار بگیرد ، نیرو های قلعه برای دفاع از قبیله بیرون آمده و به سوی دشمن حمله می کنند.
اگر قلعه در تجاوز دشمن نابود شود هر نیرویی که درون قلعه جا مانده باشد تا بهبود قلعه در دسترس نخواهد بود. ( این حالت زمانی اتفاق می افتد که قلعه توسط نیروی هوایی دشمن تخریب شود. زمانی که نیرو های داخل قلعه فقط توانایی حمله برابر نیروی زمینی دشمن را داشته باشد به هنگام هجوم نیروی هوایی دشمن در داخل قلعه خواهند ماند.)
بهتر است سعی شود قلعه در مرکز قبیله قرار بگیرد تا دشمن از هر سمتی که به قبیله حمله کرد نیرو های قلعه به سرعت بتوانند برای دفاع به سمت آنها حرکت کنند.
اگرچه قلعه یک عنصر دفاعی پر قدرت محسوب می شود اما نیرو هایی مانند غول ، گراز سوار ، بالن و گولم که هدف اصلیشان سازه های دفاعی است ، قلعه اولویت آنها نیست!
اگر در تهاجم حریف ، نیرویی از قلعه در پایان جنگ بتواند زنده بماند( هر مقداری هم که مصدوم شده باشد) به قلعه بر می گردد و سلامت جسمی خود را باز خواهد یافت اما اگر از نیرو های قلعه در تهاجم بهره ببرید ( حتی اگر در پایان نبرد سالم بمانند) دیگه به قلعه باز نخواهند گشت!
اگر قبیله شما با عناصر هوایی دشمن مورد یورش واقع شود ، فقط نیروهایی از قلعه تان برای دفاع خارج می شوند که توانایی مبارزه با آنها را داشته باشند ( مانند کمانداران ، جادوگران ، اژدها ، مینیون و ..) ما بقی نیرو هایی که فقط توان مقابله با پیاده نظام دشمن را دارند در قلعه باقی خواهند ماند.

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 61 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

مخزن اکسیر :
این مخزن اکسیرهای استراج شده از معادن اکسیر را در خود ذخیره می کند. این اکسیرها برای ارتقاء سطوح سایر سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. بالاترین سطح مخزن می تواند تا ۲ میلیون اکسیر را در خود ذخیره بسازد.
مخزن اکسیر فضایی ۳در۳ اشغال می کند.
اگر مخزن در حال ارتقاء سطح باشد همچنان توانایی ذخیره سازی را خواهد داشت.
ارتقاء سطوح مخزن میزان ذخیره سازی اش را افزایش می دهد و قدرت مخزن را هم بالاتر می برد که این امر در هجوم دشمن هم تاخیر ایجاد می کند چون برای از بین بردنش زمان بیشتری تلف خواهد شد.
برای ارتقاء مخزن اکسیر باید طلا خرج شود.

مهاجمین می توانند تنها 20% از ذخایر اکسیر شما را غارت کنند امّا نه بیشتر از 198000 واحد اکسیر از تمام ذخایر. با توجه به این شما باید از این ساختمان به خوبی محافظت کرده و آن را در مکان درست قرار دهید.


مشخصات :

 

 




☺♪reza♪☻ بازدید : 51 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

مخزن طلا :
این مخزن طلا های استخراج شده از معادن طلا را در خود ذخیره می کند. این طلاها برای ارتقاء سطوح سایر سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. بالاترین سطح مخزن می تواند تا ۲ میلیون طلا را در خود ذخیره بسازد.
مخزن طلا فضایی ۳در۳ اشغال می کند.
اگر مخزن در حال ارتقاء سطح باشد همچنان توانایی ذخیره سازی را خواهد داشت.
ارتقاء سطوح مخزن میزان ذخیره سازی اش را افزایش می دهد و قدرت مخزن را هم بالاتر می برد که این امر در هجوم دشمن هم تاخیر ایجاد می کند چون برای از بین بردنش زمان بیشتری تلف خواهد شد.
برای ارتقاء مخزن طلا باید اکسیر خرج شود.

مهاجمین می توانند تنها 20% از ذخایر طلای شما را غارت کنند امّا نه بیشتر از 198000 سکه از تمام ذخایر. با توجه به این شما باید از این ساختمان به خوبی محافظت کرده و آن را در مکان درست قرار دهید.

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 29 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

استراتژی و نکات ساختمان اصلی - Town Hall:
برای حمایت از ساختمان اصلی بهتره است با دیوار حصار کشی شود و در نزدیکی اش خمپاره انداز و برج جادوگر را گمارد.
اگر کاربری بخواهد جام هایش را افزایش دهد یا قبیله اش را برای جنگ نظم دهی کند باید به هر نحوی که شده از ساختمان اصلی مراقبت کند زیرا در هر جنگی خانه ی اصلی منهدم شود متجاوز یک ستاره را دریافت خواهد کرد.
اما اگر شخصی برای بهبود بخشیدن به سایر سازه هایش برنامه دارد توصیه می شود خانه ی اصلی را بدون محافظ قرار دهد. این امر باعث می شود اشخاصی که صرفا به دنبال افزایش جام هستند فقط به واسطه ی دسترسی آسان به خانه ی اصلی با نیروهایی کمتر حمله کنند و نتوانند به منابع و مخازن ( که برای ارتقاء سازه های قبیله حیاتی هستند)دستبرد بزنند.
از طرفی این امر باعث می شود قبیله ی شما ۱۲ ساعت محافظت خواهد شد و در این زمان هیچ کس نمی تواند به شما حمله کند و می توانید با خیالی آسوده به استخراج و ذخیره ی اکسیر و طلا بپردازید.
البته این امر معایبی هم دارد. با از بین رفتن خانه ی اصلی از مقدار جام های مدافع کم خواهد شد . این امر مخصوصا در مواردی که برای نبرد های زیادی خانه ی اصلی بی دفاع است بیشتر مشهود خواهد بود.



توصیه می شود تا حد امکان هر چیزی را که می توانید تا سر حدش ارتقاء دهید( مثلا نیرو ها ، سازه ها ی دفاعی و غیره) و سپس به سراغ ارتقاء خانه ی اصلی بروید.
خانه ی خود را به هوای اینکه از شر دشمن مصون خواهند بود در گوشه ها قرار ندهید چون نیرو های دشمن از پشت خانه به راحتی به آن حمله خواهند کرد.
ساختمان اصلی قوی ترین سازه در بین تمام سازه های بازی است. قرار دادن قوی ترین عناصر دفاعی در اطراف خانه ی اصلی باعث می شود تا دشمن نیرو و زمانی بسیار برای منهدم کردن خانه ی اصلی از دست بدهد.
البته سطح ۵ یا ۶ طلسم رعد و برق می تواند به تنهایی یک خانه ی اصلی سطح ۴ به پایین را منهدم کند.

تفاوت های سطوح ارتقاء:
تا ارتقاء خانه ی اصلی به سطوح ۳ ، ۷ ، ۸ ، ۹ و ۱۰ شاهد تغییراتی مشهود خواهید بود.

مشخصات :

 

 

حداکثر سازه های هجومی و منبعی قابل دسترس سطوح مختلف خانه ی اصلی:

 

 

حداکثر سازه های دفاعی قابل دسترس سطوح مختلف خانه ی اصلی:

 

 


حداکثر سطوح قابل دسترس منابع ، ارتش و سایر سازه ها در سطوح مختلف خانه ی اصلی:

 

 

حداکثر سطوح قابل دسترس سازه های دفاعی در سطوح مختلف خانه ی اصلی:

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 29 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

منبع اکسیر :
معدن یا منبع اکسیر وظیفه ی استخراج اکسیر از زیرزمین را بر عهده دارد. هر سطح معدن دارای ظرفیت ذخیره سازی محدودی است که اگر به آخرین مقدار ظرفیت اش برسد تا زمانی که اکسیر های ذخیره سازی اش را به مخازن اکسیر انتقال ندهید توانایی ذخیره سازی ندارد. فضای اشغالی هر معدن اکسیر ۳در۳ است.
زمانی که معدن اکسیر به سطح پنجم ارتقاء بیابد می توانید با استفاده از الماس ها برای یک روز ترقی کند . بدین صورت که توانایی استخراج اکسیر اش دو برابر خواهد شد.

استراتژی هجومی منبع اکسیر :
هنگام حمله کاملا حواستان به معادن دشمن باشد. معمولا از آنها به عنوان فریب استفاده می شود ، به خصوص معادن سطح بالا.
معمولا حتی یک کماندار هم می تواند به راحتی یک معدن بی پشتیبان را نابود کند.
اگر در یک حمله تعداد اکسیرهای قابل غارت را مشاهده می کنید بیشتر آنها را می توانید از معادن بدست بیاورید تا از مخازن.

استراتژی دفاعی منبع اکسیر :
توصیه می شود معادن اکسیر را در خارج لایه های دیواری مستقر کنید. با این عمل از آنها به عنوان عوامل انحرافی ( به خصوص در مقابل کمانداران و بربر های دشمن) استفاده می کنید و مادامی که آنها مشغول به تخریب معادن هستند می توانید از طریق عناصر دفاعی به آنها صدمه برسانید.
سعی کنی اکسیرهای استخراجی را خیلی زود به ذخایر انتقال دهید زیرا نیرو های هجومی دشمن می توانند تا نیمی از اکسیرهای استخراجی هر منبع را با انهدام کامل آن به غارت ببرند.
اگر در هجوم دشمن به طور کامل نابود گردد به صورت خودکار لود می شود و برای باز سازی اش نیازی به خرج هزینه نیست.

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 32 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)


معدن طلا :
معدن یا منبع طلا وظیفه ی استخراج طلا از زیرزمین را بر عهده دارد. هر سطح معدن دارای ظرفیت ذخیره سازی محدودی است که اگر به آخرین مقدار ظرفیت اش برسد تا زمانی که طلاهای ذخیره سازی اش را به مخازن طلا انتقال ندهید توانایی ذخیره سازی ندارد.
فضای اشغالی هر معدن اکسیر۳در۳ است.
زمانی که معدن طلا به سطح پنجم ارتقاء بیابد می توانید با استفاده از الماس ها برای یک روز ترقی کند . بدین صورت که توانایی استخراج طلا اش دو برابر خواهد شد.

استراتژی دفاعی معدن طلا :
توصیه می شود معادن طلا را در خارج لایه های دیواری مستقر کنید. با این عمل از آنها به عنوان عوامل انحرافی ( به خصوص در مقابل کمانداران و بربر های دشمن) استفاده می کنید و مادامی که آنها مشغول به تخریب معادن هستند می توانید از طریق عناصر دفاعی به آنها صدمه برسانید.

سعی کنید طلاهای استخراجی را خیلی زود به ذخایر انتقال دهید زیرا نیرو های هجومی دشمن می توانند تا نیمی از طلاهای استخراجی هر منبع را با انهدام کامل آن به غارت ببرند. اگر در هجوم دشمن به طور کامل نابود گردد به صورت خودکار لود می شود و برای باز سازی اش نیازی به خرج هزینه نیست.


استراتژی هجومی معدن طلا :
هنگام حمله کاملا حواستان به معادن دشمن باشد. معمولا از آنها به عنوان فریب استفاده می شود ، به خصوص معادن سطح بالا.
معمولا حتی یک کماندار هم می تواند به راحتی یک معدن بی پشتیبان را نابود کند.
اگر در یک حمله تعداد طلا های قابل غارت را مشاهده می کنید بیشتر آنها را می توانید از معادن بدست بیاورید تا از مخازن.

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 58 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

بازی های آنلاین مدت زیادی است که توانسته‌اند عده‌ی زیادی را به خود جذب کنند و روزانه افراد زیادی به انجام این بازی‌ها مشغول می‌شوند. در بین بازی‌های آنلاین بازی‌های استراتژیک محبوبیت بیشتری دارند و تاکنون بازی‌های ایرانی و غیرایرانی زیادی در فضای وب طراحی شده اند. با گسترش گوشی‌های هوشمند این بازی‌های آنلاین توانستند خیلی سریع جای خود را در اسمارت فون‌ها باز کنند و رقابت سختی را بر سر جذب مخاطبین خود آغاز کنند. یکی از این بازی‌های جذاب و زیبا
clash of clans نام دارد. این بازی که سبک استراتژیک دارد برای سیستم عامل‌های ios و android عرضه شده است. میلیون‌ها نفر روزانه در سراسر دنیا به انجام این بازی مشغولند و به نبرد با یکدیگر می‌پردازند.

این بازی توسط استودیوی بازی سازی سوپرسل (Supercell) ساخته شد و اولین بار در دوم آگوست 2012 برای سیستم عامل آی‌اواس و بعد از مدتی طولانی در 30 سپتامبر 2013 برای پلتفرم محبوب اندروید عرضه شد. این بازی در همان ابتدای کار توانست مخاطبین زیادی را به خود جذب کند و رکوردهای سنگینی را از خود به جای گذاشت. طبق آمار شرکت سازنده این بازی در نیمه اول سال 2013 روزانه 2400000 دلار سود از فروش پول مجازی به دست می‌آورد که در نوع خودش رکورد بزرگی به حساب می‌آید.

در این بازی شما رهبری قبیله‌ای کوچک را به عهده می‌گیرید. در ابتدا راهنمای بازی توضیحات کاملی را به شما می‌دهد که اگر کمی به انگلیسی تسلط داشته باشید با روال این بازی به صورت کامل آشنا خواهید شد. در این بازی سه عنصر بسیار مهم وجود دارند که بدون آن‌ها هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید. طلا، اکسیر و گوهر. طلا که نیازی به توضیح ندارد. اکسیر ماده‌ای به رنگ بنفش است که توسط دستگاه‌های سازنده اکسیر تولید می‌شوند و نقش بسیار مهمی در پیشرفت قبیله شما دارند. برای مثال برای ساخت سربازهای مختلف و یا برای ارتقاء ساختمان‌های دیگر نیاز به مقادیر متفاوتی از اکسیر خواهید داشت. در ابتدای بازی شما دو دستگاه سازنده اکسیر دریافت می‌کنید که به صورت خودکار برای شما اکسیر تولید می‌کنند و این اکسیر در بخشی به نام مخزن اکسیر نگه‌داری می‌شود. در ادامه با پیشرفت دهکده می‌توانید دستگاه‌های سازنده اکسیر را پیشرفته کنید و به تعداد آن‌ها بیافزاید. ارتقاء و پیشرفته کردن ساختمان‌ها و سلاح‌ها در تمام بخش‌های دهکده وجود دارد از جمله توپ‌ها، برج نگهبانی، معدن طلا، بانک طلا و حتی دیوارهای دهکده. هم چنین شما می‌توانید با حمله به دیگر قبایل و غارت دهکده‌ی آن‌ها هم پیشرفت کنید و هم طلا و اکسیر زیادی بدست بیاورید.

آموزش جامع بازی Clash of Clans



چگونه مبارزه کنیم؟
در گوشه پایین سمت چپ صفحه گزینه‌ای به نام حمله وجود دارد که وقتی وارد آن می‌شوید دو گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد: 1. حمله به گابلین‌ها و انجام مراحل خود بازی 2. حمله به قبایل دیگر ؛ در صورتی که روی گزینه حمله به قبیله‌های دیگر کلیک کنید، مبلغ 50 سکه از شما دریافت می‌شود و نقشه‌ای پیش روی شما قرار می‌گیرد که شما 30 ثانیه زمان دارید تا دهکده حریف را بررسی کنید، در صورتی که حریف قدرتمندتر از شما باشد و علاقه‌ای به مبارزه با این حریف را نداشته باشید روی گزینه نقشه بعدی کلیک می‌کنید و دوباره با پرداخت 50سکه نقشه دیگری به شما نشان داده می‌شود. البته باید دقت کنید که بعد از گذشت 30 ثانیه به صورت خودکار نبرد آغاز می‌شود و در صورتی که نبرد را ترک کنید شکست خورده محسوب می‌شوید. در مبارزات در صورت پیروزی تعداد مشخصی جام به شما داده می‌شود. میزان این جام را قبل از حمله در نقشه می‌توانید ببینید. البته در صورت شکست هم از شما جام کسر می‌شود. اما شاید برایتان سوال شود که این جام‌ها چه اهمیتی دارند؟ این جام‌ها جواز ورود شما به لیگ جهانی می‌باشد. در صورتی که جام‌های شما به 300 برسد وارد اولین مرحله لیگ می‌شوید.

آموزش جامع بازی Clash of Clans


چیزهایی که باید در مورد لیگ بدانید!
لیگ چند مرحله دارد:
برنز، نقره، طلا، کریستال، استاد و قهرمان
هر کدام سه بخش دارد: که این گونه علامت گذاری می‌شوند؛ ||| ، || و |
هر دو هفته به بهترین نفرات و اتحادها (که در موردش خواهیم نوشت) جوایزی اهدا می‌شود.

نکاتی در مورد حمله دشمنان:
در صورتی که آنلاین باشید هیچ دشمنی به شما حمله نخواهد کرد. اما هنگامی که آفلاین شوید دشمنان به قبیله شما حمله می‌کنند. البته نگران نباشید این حمله آسیب چندانی به شما نمی‌رساند. دشمن فقط می‌تواند درصد بسیار کمی از طلا و اکسیر شما را غارت کند و اگر دهکده شما ویران شود کارگران در عرض چند ثانیه آن را تعمیر خواهند کرد. البته در صورتی که شکست بخورید مقداری از جام‌های شما کم می‌شود.
آموزش جامع بازی Clash of Clans

چگونه در مقابل حمله دشمنان دفاع کنیم؟
برای این کار باید وسایل دفاعی خود را در دهکده مستقر کنید. وسایل دفاعی عبارتند از: توپ افقی، توپ عمودی، برجک نگهبانی، دیوارها، مین و… این وسایل قابل ارتقاء هستند و در صورتی که از مهاجمین قوی‌تر باشند آنها را شکست می‌دهند و شما جام خواهید گرفت.

آموزش جامع بازی Clash of Clans



اتحاد چیست و چگونه به اتحادها بپیوندیم؟
در میان دهکده شما یه ساختمان نیمه ویران وجود دارد که کلن نام دارد. شاید در ابتدا زیاد به این ساختمان توجه نکنید اما این ساختمان یکی از جذاب ترین بخش‌های این بازیست و دریچه ورود شما به دنیای کلن‌هاست. برای تعمیر این ساختمان به مبلغی طلا نیاز دارید که خیلی زود فراهم می‌شود. با تعمیر این ساختمان لیستی از گروه‌ها دریافت می‌کنید و می‌توانید به گروه‌ها بپیوندید. بعضی گروه‌ها عمومی هستند و بعضی دیگر نیاز به دعوتنامه دارند. با پیوستن به گروه‌ها شما می‌توانید با دیگر اعضای گروه صحبت کنید و از آن‌ها در خواست نیرو کنید و یا به آن‌ها نیروی کمکی بدهید. البته شما قادر هستید که خود یک اتحاد بسازید و برای این کار نیاز به 40000 سکه طلا دارید. ظرفیت هر اتحاد 50 نفر است و افراد با توجه به جام‌های دریافتی رتبه بندی می‌شوند. هر اتحاد یک رهبر دارد. دیگر اعضای اتحاد: دستیاران رهبر، بزرگترها و اعضای عادی.

آموزش جامع بازی Clash of Clans



برای حمله به چه چیزهایی نیاز داریم؟
شما برای تشکیل ارتش باید سربازخانه بسازید و از طریق آن سرباز تولید کنید. سربازها با اکسیر تولید می‌شوند. برای به دست آوردن انواع جدید سرباز باید سربازخانه را ارتقاء دهید.

سربازها عبارتند از:
شمشیرزن، تیرانداز، دزد، غول، دیوارخراب‌کن، بالون بمب انداز، جادوگر، فرشته، اژدها و … که هر کدام کار خاصی انجام می‌دهند و قابلیت‌های مختلفی دارند. برای ارتقاء هر کدام از سربازها باید لابراتوار بسازید و سربازها را ارتقاء دهید.

آموزش جامع بازی Clash of Clans



چند ترفند ساده:
توپ‌های عمودی و موشک‌های هوایی را در وسط شهر قرار دهید.
تجهیزات دفاعی را در کنار یکدیگر قرار دهید.
هر چه میزان جام‌های شما بالاتر باشد نقشه‌های سخت‌تری برای حمله به شما داده می‌شود، بنابرین در صورتی که نیاز به نقشه‌های ضعیفتر دارید جام‌های خود را کاهش دهید.
برای پیدا کردن اتحادهای ایرانی و فارسی کافیست کلماتی مانند؛ “ایران” یا “iran” را جست و جو کنید.
می‌توانید از افراد قدرتمند اتحادتان درخواست نیروهای پیشرفته کنید.
در صفحه شما بخشی به نام پیام وجود دارد که از طریق آن می‌توانید آمار حملات و دفاع خود را ببینید و یا حتی فیلم آن را تماشا کنید.
در ضمن می‌توانید به کسانی که به شما حمله کرده‌اند حمله کنید و تلافی کنید.
به هیچ عنوان گوهر (Gem) را استفاده نکنید و از آن برای ساخت کارگاه ساخت و ساز استفاده کنید.
با حذف کنده‌ها، بوته‌ها، سنگ‌ها و درخت‌ها می‌توانید مقادیری از گوهر را پیدا کنید.

☺♪reza♪☻ بازدید : 44 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

کلش آف کلنز (به انگلیسی: Clash Of Clans) یک بازی رایگان تلفن همراه و تبلت به صورت آنلاین به سبک بازی ویدئویی راهبردی می‌باشد که توسط شرکت سوپرسل طراحی شده است. این شرکت در شهر هلسینکی پایتخت کشور فنلاند قرار دارد.

انتشار :
کلش آو کلنز در ۲ اوت ۲۰۱۲ برای سیستم عامل آی‌اواس منتشر شد. این بازی همچنین برای اندروید در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۳ در کانادا و فنلاند و نهایتاً در ۷ اکتبر ۲۰۱۳ در گوگل پلی به صورت بین‌المللی برای این سیستم عامل منتشر شد.

داستان بازی
در این بازی شما رهبری قبیله‌ای کوچک را به عهده می‌گیرید. در این بازی چهار عنصر بسیار مهم وجود دارند: طلا (به انگلیسی:Gold)، اکسیر (به انگلیسی:Elexir)، اکسیر سیاه (به انگلیسی:Dark Elexir) و الماس (به انگلیسی:Gem). اکسیر ماده‌ای به رنگ بنفش (صورتی) است که توسط دستگاه‌های سازنده اکسیر (به انگلیسی:Elexir collector) تولید می‌شوند و نقش بسیار مهمی در پیشرفت قبیله شما دارند. برای نمونه برای ساخت یا ارتقای ده نوع سرباز و یا برای بالا بردن ساختمان‌های دیگر نیاز به مقادیر گوناگونی از اکسیر خواهید داشت. در آغاز بازی شما دو دستگاه سازنده اکسیر دریافت می‌کنید که به صورت خودکار برای شما اکسیر تولید می‌کنند و این اکسیر در بخشی به نام مخزن اکسیر (به انگلیسی:Elexir Storage) نگه‌داری می‌شود. در ادامه با پیشرفت دهکده می‌توانید دستگاه‌های سازنده اکسیر را پیشرفته کنید و به شمار تولید آن‌ها اضافه کنید. سربازان شما در سرباز خانه (به انگلیسی:Barracks) و به وسیلهٔ اکسیر ساخته می‌شوند. در بازی طلسم (به انگلیسی:Spell)هایی نیز وجود دارند که در کارخانهٔ طلسم سازی (به انگلیسی:Spell Factory)ساخته می‌شوند. از طلا بیشتر برای ساخت و ارتقای وسایل دفاعی، دیوارها و ساختمان اصلی نیز استفاده می‌شود. همچنین شما می‌توانید با حمله به دیگر قبایل و غارت دهکدهٔ آن‌ها هم پیشرفت کنید و هم طلا و اکسیر زیادی بدست بیاورید. طلا نیز توسط دستگاه سازنده طلا (به انگلیسی:Gold Mine) بدست میاید که در ابتدای بازی دو عدد از آنها را در اختیار خواهید داشت. اکسیر سیاه ماده‌ای کم‌یاب و ارزشمند می‌باشد که از آن برای ساخت و ارتقای سربازهایی که توسط اکسیر سیاه در سرباز خانهٔ اکسیر سیاه (به انگلیسی:Dark Barracks)ساخته می‌شوند، ساخت و ارتقای قهرمانان یعنی پادشاه بربرها {بربرین کینگ} (به انگلیسی:Barbarian King) و ملکهٔ کماندار {آرچر کوئین} (به انگلیسی:Archer Queen) و همچنین شارژ کردن برج جهنمی {اینفرنو تاور} (به انگلیسی:Inferno Tower) استفاده می‌شود.[۱]
لشکرها در بازی

لشکرهایی که توسط اکسیر ساخته می‌شوند:
بربر {بربرین} (به انگلیسی:Barbarian)
کماندار {آرچر} (به انگلیسی:Archer)
غول {جاینت} (به انگلیسی:Giant)
دزد {گابلین} (به انگلیسی:Goblin)
دیوار شکن {وال بریکر} (به انگلیسی:Wall Breaker)
بالون (به انگلیسی:Balloon)
جادوگر {ویزارد} (به انگلیسی:Wizard)
شفا دهنده {هیلر} (به انگلیسی:Healer)
اژدها {دراگون} (به انگلیسی:Dragon)
پکا (به انگلیسی:P.E.K.K.A)

لشکرهایی که توسط اکسیر سیاه ساخته می‌شوند:
مینیون (به انگلیسی:Minion)
گراز سوار {هاگ رایدر} (به انگلیسی:Hog Rider)
ولکری (به انگلیسی:Valkyrie)
گولم (به انگلیسی:Golem)
ساحره {ویچ}(به انگلیسی:Witch)
سگ گدازه‌ای {لاوا هاوند} (به انگلیسی:Lava Hound)

طبق گفتهٔ سازندگان بازی لشکرهای دیگری نیز در آینده ساخته خواهند شد.

طلسم‌های بازی
طلسم‌ها توسط اکسیر ساخته می‌شوند و در کارخانهٔ طلسم سازی تولید می‌گردند.

انواع طلسم‌ها:
طلسم رعد و برق {لایتنینگ اسپل} (به انگلیسی:Lightning Spell)
طلسم شفا بخشی {هیلینگ اسپل} (به انگلیسی:Healing Spell)
طلسم خشم {ریج اسپل} (به انگلیسی:Rage Spell)
طلسم پرش {جامپ اسپل} (به انگلیسی:Jump Spell)
طلسم انجماد {فریز اسپل} (به انگلیسی:Freeze Spell)
طلسم سورپرایز بابانوئل {سانتاز سورپرایز} (به انگلیسی:Santa's Surprise) *این طلسم فقط در نگارش کریسمس وجود دارد.

آمار بازی
بازی کلش آو کلنز در آوریل ۲۰۱۳ توانست به همراه بازی هی دی (به انگلیسی: Hay day) توانست درآمد خالصی ۲۷۹ میلیون دلاری کسب کند. درآمد روزانه این بازی ۲٫۴ میلیون دلار است که از ۸٫۵ میلیون کاربر این درآمد را کسب نموده است. اپلیکیشن این بازی در بازه دسامبر ۲۰۱۲ تا می ۲۰۱۳ جز ۵ اپلیکیشن برتر از نظر دانلود بوده است. اپلیکیشن این بازی سومین بازی پرفروش در اپ استور و گوگل پلی بوده است.

قبیله
در بازی، بازیکنان می‌توانند به قبیله‌ها ملحق شوند یا قبیله‌ای ایجاد کنند. از مزایای این کار می‌توان به نبردهای میان قبیله‌ای، گفتگو با بقیهٔ بازیکنان و دریافت نیرو از بقیه اشاره کرد. وقتی بازیکنان به قبیله‌ای می‌روند می‌توانند با دادن درخواست{ریکوئست}(به انگلیسی:Request)از دیگران نیرو بگیرند. درجه بندی اعضای قبیله عبارت است از:
فرمانده {لیدر} (به انگلیسی:Leader)
کمک فرماننده {کو لیدر} (به انگلیسی:Co-Leader)
ارشد {الدر} (به انگلیسی:Elder)
عضو {ممبر} (به انگلیسی:Member)

در نبرد میان قبیله‌ای، اعضای یک قبیله به صورت تصادفی با اعضای قبیله‌ای دیگر رو به رو می‌شوند و باید با رفتن به نبرد و پیروزی ستاره کسب کنند. پس از پایان نبرد در صورت پیروزی، جایزه‌ای برای هر نفر متناسب با فردی که به او حمله کرده، دریافت می‌کند.
نگارش های مختلف

در کلش آو کلنز شاهد 3 نسخه ی مهم از قبیل :
نگارش کریسمس
نگارش هالوین
نگارش عادی
بزودی ...

خواهیم بود که هرکدام با تغییرات مهم و در زمانی مشخص شده ارائه خواهند شد .

نسخه رد (قرمز)
در تاریخ 23 نوامبر سال 2014 نسخه قرمز این بازی برای حمایت از مبارزه با بیماری های مالاریا، سل و ایدز منتشر شد. این نسخه که انحصارا برای آی او اس و برای طرح نرم افزار هایی برای رد (به انگلیسی:Apps for RED) منتشر شده برای کاربران آی او اس در دسترس است. در این نسخه تغیراتی کوچک ایجاد شده و بسته خرید جم برای حمایت از مبارزه با بیماری های مالاریا، سل و ایدز اضافه شده که سود حاصل از آن به حساب شرکت رد (به انگلیسی: RED) واریز می شود و پس از آن در صورت تایید علامت سپری قرمز رنگ بر روی تاون هال ایجاد میشود.

☺♪reza♪☻ بازدید : 30 دوشنبه 05 مرداد 1394 نظرات (0)

این دفاع که تارگتش نیروهای هوایی هست، دمیجی و یا خسارتی به نیروهای هوایی وارد نمیکند، تنها آنهارا عقب میراند و سرعت رسیدن نیروهای هوایی به هدف مورد نظر را بسیار کاهش میدهد.

این ساختمان از تاون هال شش در اختیار کاربران قرار داده میشود و دارای شش لول است.

بنظر تغییر بزرگی در حملات هوایی ایجاد کند و اتک های بالن و دراگون خیلی سخت تر از قبل خواهند شد.

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 105 دوشنبه 05 مرداد 1394 نظرات (0)

توپخانه:
توپخانه ها اولین سازه ی دفاعی ای هستند که در اختیار کاربران قرار می گیرد. باید توجه داشت در هنگام ارتقاء کلیه ی سازه های دفاعی ، تا تکمیل سطح ارتقاییشان ، آنها توانایی دفاع را در برابر دشمن نخواهند داشت ( به استثنای جنگ های قبیله ای تیمی ( کلن وار Clan war) که در این صورت آخرین سطح سازه ی به روز شده در هنگام شروع جنگ آماده ی استفاده در کلن وار خواهد بود )
سطوح اول توپ خانه برای ارتقاء بسیار سریع و تقریبا خیلی هم ارزان هستند.
توپخانه ها فقط به اهداف زمینی توانایی شلیک دارند.

استراتژی دفاعی:
توپخانه دارای توان آتش افروزی بالا به همراه طیف قابل توجهی از محدوده است که آنها را یک عنصر دفاعی بسیار مناسب در برابر دیوار شکنان(که قدرت سلامت کمی دارند) قلمداد می کند.
توپخانه ها عناصر دفاعی خوبی در جهت آسیب رسانی به غول های دشمن در حین آسیب رسانی به سایر سازه های دفاعی هستند. برای این منظور خمپاره انداز ها و برج های جادوگر را در تیر راس آتش توپخانه قرار دهید.
از خود توپخانه ها هم توسط ضد هوایی ها حمایت کنید( حداقل توسط یک برج کماندار یا برج جادوگر) ، زیرا همانگونه که گفته شد توپخانه فقط توانایی مقابله با نیرو های زمینی را دارد و کاری در مقابل ارتش هوایی دشمن نمی تواند انجام دهد.
توپخانه ها و خمپاره انداز ها را خیلی زود در سطوح پایین ارتقاء دهید چون ارتقاء آنها کمک بسیاری برای دفاع از قبیله خواهد بود.

استراتژی هجومی:
توپخانه های یکی از محدود عناصر دفاعی هستند که توانایی آسیب رسانی به نیرو هوایی را ندارند. بدین ترتیب برای نابودی آنها استفاده از بالن ها ، مینیون ها و اژدها توصیه می شود ( البته اگر توسط برج های جادوگر و کماندار و ضد هوایی دشمن پوشش داده نشده باشند.)
توپخانه ها در هر شلیک خود فقط می توانند به یک عضو دشمن آسیب وارد کنند. این امر باعث می شود بتوان با گروهی پراکنده از کمانداران و بربر ها آنها را نابود کرد.

نکاتی در مورد توپخانه :

✔ توپ دارای 13 سطح مختلف است.
✔ ارتقاء این سلاح هم ارزان است و هم سریع.
✔ توپ اولین سلاح دفاعی است که بازیکن برای شروع می سازد.
✔ توپ فقط می تواند واحد های زمینی را هدف قرار دهد و نه واحد های هوایی.
✔ شما می توانید با آپگرید کردن توپ، قدرت آتش این وسیله را افزایش دهید. دقت کنید که در طول زمان ارتقا، توپ عمل نخواهد کرد.


لول 13 توپخانه د تاریخ 5 اسفند 1393 به بازی اضافه شد

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 43 دوشنبه 05 مرداد 1394 نظرات (0)

کمان ایکس:
کمان ایکس یک عنصر دفاعی منحصر به فرد دو کاره است. بدین صورت که اگر فقط برای اهداف زمینی بخواهید مورد استفاده قرار بگیرد محدوده ی تحت پوشش اش به شعاع ۱۴ کاشی خواهد بود ( این حالت اش بیشترین منطقه ی تحت پوشش را در بین تمامی سازه های دفاعی دارد) و در صورتی که بخواهید علاوه بر پیاده نظام دشمن، نیروی هوایی اش را هم مورد اصابت قرار دهید این محدوده ی پوششی اش به شعاع ۱۱ کاشی تقلیل خواهد یافت.
کمان ایکس همچنین قوی ترین سازه ی دفاعی است و به راحتی نابود نمی شود. یکی از برتری های مهم این سلاح دفاعی ، قابل نتظیم شدن است برای مثال شما می توانید برای این نوع سلاح هدف زمینی و یا هدف زمینی و هوایی تایین کنید. البته در حالت هوایی اهداف زمینی را نیز مورد هدف قرار می دهد ولی با برد کمتر.
کمان ایکس | X-Bow


استراتژی هجومی:
کمان ایکس هیچ گونه نقطه ی ضعف خاصی ندارد مگر اینکه در حالت ” فقط اهداف زمینی ” قرار گرفته باشد که در این صوت نیروی هوایی شما قادر به تخریب آن خواهد بود.
حال چگونه تشخیص دهیم که کمان ایکس دشمن در چه حالتی قرار دارد؟ اگر سر کمان در موازات زمین قرار گرفته باشد فقط توانایی مقابله با نیروی زمینی را دارد اما اگرمقداری به سمت بالا شیب داشته باشد دو کاره خواهد بود و نیروی هوایی شما هم در خطر خواهد بود.
برای از بین بردن آن همان استراتژی ای را به کار ببندید که برای توپخانه و برج ها به کار می برید. چند نیروی قوی و انحرافی همانند غول ها و پکا ها را برای سرگرم کردنش بفرستید سپس با استفاده از گروهی از کمانداران نابودش کنید.
زمانی که حمله می کنید نمی توانید متوجه شوید که کمان ایکس دشمن باز سازی شده یا نه. در حال حاضر هم راهی نیست تا بفهمید چه مقدار اکسیر در آن وجود دارد اما اگر کاملا خالی از اکسیر باشد می تواند با تماشا کردن متوجه این موضوع شد .

استراتژی دفاعی:
زمانی که می خواهید کمان ایکس بهترین بهره وری را داشته باشد نباید آن را در لایه های ابتدایی دفاعی خود قرار دهید. با توجه به اینکه کمان ایکس بیشترین محدوده ی تحت پوشش را در بین تمامی عناصر دفاعی داراست بهتر است پشت سایر سازه های دفاعی قرار بگیرد.(نزدیکی خانه ی اصلی یا ذخایر )
کمان ایکس با اکسیر پر می شود ، بنابراین یادتان نرود که هر چند وقت یک بار با اکسیر پر اش کنید چون در غیر این صورت کارایی ندارد و فقط فضا اشغال می کند!

راهنمای ارتقاء

 

 

 

 




☺♪reza♪☻ بازدید : 42 دوشنبه 05 مرداد 1394 نظرات (1)

برج جهنمی چیست ؟
این برج که از ساختمان اصلی سطح دهم در اختیار کاربر قرار داده می شود دو کاره است.

حالت اول: تک هدف
در این حالت در برابر نیرو های قوی دشمن از جمله قهرمانان ، پکا ها ، گولم ها و اژدها عملکردی بهتر دارد و سریع تر نابودشان می کند. همچنین در این حالت می تواند گروه زیادی از نیرو های ضعیف تر همانند کمانداران را به هلاکت برساند.

حالت دوم: چند هدفی
در این حالت برج جهنمی می تواند تا ۵ هدف را همزمان مورد اصابت قرار دهد.
هر نیرویی که زیر خط آتش برج جهنمی باشد ( در هر نوعی از حالت این برج) نمی تواند تحت درمان قرار بگیرد. نه توسط فرشته و نه توسط طلسم شفا دهنده.
همانند کمان ایکس ، برج جهنمی باید هر از چند گاهی مجددا شارژ شود. برای این منظور به جای اکسیر معمولی ( بنفش) به اکسیر سیاه نیازمندید.
برج جهنمی هدف خاصی را ترجیه نمی دهد و فقط چنانچه در حالت اول ( تک هدف) قرار گرفته باشد قدرت تخریبی بیشتری دارد.

استراتژی هجومی:
برج جهنمی به خصوص وقتی در حالت تک هدفی قرار گرفته باشد در مقابله با اکثر استراتژی های هجومی توسط نیرو های انحرافی و طلسم ها شکست می خورد.
نیروهای قوی خود از جمله غول ها یا قهرمانان را در منطقه ی تحت حفاظت اش فرستاده و سپس جمعی از مینیون ها با پشتیبانی طلسم رعد و برق می تواند برج جهنمی را نابود سازد.
چهار طلسم رعد و برق سطح ۴ به بالا می توانند یک برج جهنمی سطح اول را از بین ببرند.
پنج طلسم رعد و برق سطح ۴ به بالا می توانند یک برج جهنمی سطح دوم را از بین ببرند.
پنج طلسم رعد و برق سطح ۵ به بالا می توانند یک برج جهنمی سطح سوم را از بین ببرند.




اگر برج جهنمی در حالت تک هدفی قرار گرفته باشد سربازای کوچک تر می توانند بهتر آن را نابود کنند ، به این دلیل که شناسایی تک تک آنها از برای برج جهنمی زمان بر خواهد بود.
گولم ها در طی چند ثانیه توسط این سازه ی دفاعی قدرتمند از بین خواهند رفت اما اگر با کمانداران و بربر ها محاصره اش کنید خیلی سریع می توانید از بین ببریدش.
از آنجا که در حالت تک هدفی فقط در هر واحد زمانی می تواند یک هدف را مورد اصابت قرار دهد اینکه نیروهایتان در چه فاصله ای از هم در هنگام حمله به آن قرار دارند مهم نیست ، مگر اینکه برج جهنمی توسط عوامل دفاعی دیگر ( همانند برج جادوگر یا خمپاره انداز) مراقبت شده باشند.
برای فهمیدن اینکه برج جهنمی در کدام حالت ( تک هدفی یا چند هدفی) قرار دارد باید به نقطه ی بالای آن بنگرید.
اگر نوک برج جهنمی یک حفره بزرگ داشته باشد در حالت تک هدفی است و چنانچه سه حفره ی کوچک داشته باشد در حالت چند هدفی قرار دارد.
توجه کنید تا ببینید برج جهنمی از اکسیر سیاه خالی است یا پر . اگر خالی باشد دیگر در کنار برج اکسیر سیاه به آن متصل نخواهد بود و از بالای آن آتش مسطع نخواهد شد.

استراتژی دفاعی:
برج جهنمی وقتی در حالت تک هدفی قرار گرفته باشد در برابر گروه های دسته ی اول ( و گروه های کوچک تر دسته ی دوم) ضعیف خواهد بود. برای دفاع از این برج آنها را در محدوده ی خمپاره انداز ها و یا برج های جادوگر قرار دهید.
گرمای خارجی از این برج باعث می شود تا نیروهایی که زیر خط آتش اش قرار می گیرند نتوانند توسط فرشته التیام بخش یا طلسم شفادهنده درمان شوند ، بنابراین قرار دادن برج جهنمی در کنار خانه ی اصلی و مخازن بسیار عالی خواهد بود.
در حالت چند هدفی ، می تواند یک گروه از نیرو های دسته ی اول یا گراز سواران را به راحتی از بین ببرد.
می توانید دو تا از برج های جهنمی را در کنار هم قرار دهید و هر یک را در حالتی متفاوت قرار دهید.

راهنمای ارتقاء به سطوح بالاتر :

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 31 دوشنبه 05 مرداد 1394 نظرات (0)

تسلای مخفی:
تسلای مخفی یک سازه ی دفاعی پر پیچ و خم است. همانند تله ی فنری و بمب ها ، این عنصر دفاعی از دید دشمن مخفی است تا زمانی که نیرو های دشمن تا حد کافی به محدوده ی آن نزدیک شوند.
در یک حالت خاص تسلا های مخفی نمایان می شوند و آن هم زمانی است که بیش از نیمی از سازه های کل قبیله از بین بروند.
تسلای مخفی که در واقع تله محسوب نمی شود ، اگرچه اکثر کاربران آن را در رسته ی تله ها قلمداد می کنند، اما همانند تله ی زمینی بعد از اتمام جنگ نیاز به بازسازی نخواهد داشت و به همین دلیل نمی توان آنها را تله قلمداد کرد.
محدوده ی تحت پشتیبانی تسلای مخفی که با ارتقاء خانه ی اصلی به سطح هفتم قابل دسترسی است شعاعی ۶ کاشی است.
تسلا که از طریقه ایجاد نیروی مغناطیسی به نیرو های زمینی و هوایی دشمن آسیب می رساند، به دلیل پوشش بدنی پکا ها ، دو برابر به آنها آسیب وارد می کند. در واقع تسلای مخفی قاتل پکا است.

استراتژی هجومی:
قبل از حمله به قبیله ی دشمن سعی کنید بتوانید حدس بزنید که تسلا های مخفی اش در کجا ها گماشته شده اند و برای نبرد با آنها آماده باشید. اگر در طی حمله تسلای دشمن نمایان شد و به هر دلیل شک داشتید که نمی توانید به راحتی نابودش کنید ، با فرستادن نیرو هایتان به طور دسته جمعی به نزدیکی اش ریسک نکنید چون تسلای مخفی خسران زیادی به آنها وارد خواهد کرد.
اگر در بین دیوار های دشمن فضای خالی ۲در ۲ مشاهده نمودید مراقب باشید ، چون به احتمال فراوان تسلای مخفی در آنجا قرار دارد.به این نکته هم توجه کنید که اگر خانه ی اصلی دشمن ۷ به بالا باشد می تواند تسلای مخفی داشته باشد، اگر خانه اش ۶ به پایین باشد ممکن است این فضای خالی ۲در۲ محتوی بمب باشد!
تسلای مخفی تقریبا ضعیف است ، فرستادن یک غول به عنوان نیروی منحرف و سپس فرستادن کمانداران می تواند به راحتی تسلای مخفی را نابود سازد.
طلسم رعد و برق نمی تواند به تسلای مخفی ای که نمایان نشده آسیبی وارد کند.

استراتژی دفاعی:
خصوصیت بارز تسلای مخفی غافلگیری آن است. بنابراین قرار دادن آن در جاهایی که دشمن کمترین انتظار ظهور آن را دارد به نبوغ کاربر و نوع چیدمان قبیله اش بستگی دارد.
متاسفانه خیلی از کاربران قسمت هایی از قبیله ی خود را به محدوده ی ۲در۲ خالی میگذارند و تسلا را در آنجا قرار می دهند که مهاجم به راحتی می تواند پی به مکان تسلا ببرد.
اگر تسلای مخفی در حال ارتقاء باشد دیگر از دید دشمن پنهان نخواهد بود. بنابراین توصیه می شود هنگام ارتقاء جایش را تعویض کنید .




تسلای مخفی در یک نگاه :

✅ تسلای مخفی (Hidden Tesla) یک ساختمان دفاعی است که در آپدیت آگوست ۲۰۱۲ به بازی اضافه شد. این ساختمان تنها ساختمان بازی است که تا زمانی که دشمن به آن نزدیک نشود، مخفی می ماند.
✅ تسلای مخفی مانند تله ها زمانی ظاهر می شود که نیرو های زمینی یا هوایی دشمن به آن نزدیک شوند ولی برخلاف تله ها بعد از استفاده نیاز به مسلح کردن (Rearm) ندارد.
✅ تسلای مخفی در ساختمان اصلی سطح ۷ باز می شود.
✅ اکثر پلیر های قدرتمند و موفق بازی از تسلای مخفی در نزدیکی ساختمان اصلی (Town Hall) استفاده می کنند و نه برای منابع.
✅ یکی از مساول گیج کننده تسلای مخفی این است که بُرد جست و جوی این ساختمان ۶ بلوک است اما بُرد حمله ی آن ۷ بلوک است. یعنی این ساختمان ظاهر نخواهد شد مگر اینکه دشمنی از ۶ بلوک به آن نزدیک تر شود.
✅ تنها استثنای ظاهر شدن تسلای مخفی این است که اگر حداقل ۵۱% از روستا نابود شده باشد،از آنجا که تمامی ساختمان ها باید قابل تخریب باشند (به منظور دریافت ۳ ستاره)، تسلای مخفی به صورت خودکار ظاهر می شود.
✅ تسلای مخفی روی پکا (P.E.K.K.A) قدرت تخریبی دو برابر دارد و زدن پکا در اولویت حمله ی تسلای مخفی است.
✅ تسلای مخفی قادر به زدن همه ی اهداف زمینی و هوایی می باشد.
✅ تسلای مخفی می تواند گروهی از کمانداران هم سطح (Level) خود را تنها با یک ضربه نابود کند. (به جز تسلای مخفی سطح ۵)



خصوصیات تسلای مخفی (Hidden Tesla) در سطح 1 :

✦ هدف مورد علاقه : پکا (P.E.K.K.A) آسیب دو برابر
✦ میزان خسارت در ثانیه : ۳۴
✦ سلامتی : ۶۰۰
✦ بُرد جست و جو : ۶ بلوک
✦ بُرد شلیک : ۷ بلوک
✦ نوع هدف گیری : تک هدف
✦ نوع اهداف : زمینی و هوایی
✦ سرعت حمله : ۰٫۶ ثانیه
✦ اندازه : ۲×۲


مشخصات و مراحل ارتقاء :

 

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 62 دوشنبه 05 مرداد 1394 نظرات (0)

برح جادوگر:
برج جادوگر یک برج سنگی مخروطی شکل است که در بالایش یک جادوگر مستقر شده است که می تواند هم نیرو های زمینی دشمن را مورد هدف قرار دهد و هم نیروی هوایی را.
شلیک هایی که از برج جادوگر به سوی نیرو های دشمن فرستاده می شود حالت انفجاری دارد و از این نظر تخریبش همانند خمپاره انداز خواهد بود با این تفاوت که برج جادوگر نقطه ی کور ندارد.
قدرت شلیک های برج جادوگر نسبت به هر بار شلیک خمپاره انداز کمتر است اما با توجه به اینکه برج جادوگر تعداد دفعاتی بیشتر در واحد زمان دشمن را مورد هدف قرار می دهد قدرت تخریبی اش بالاست. به همین دلیل یک سازه ی دفاعی بسیار مناسب برای حمایت از سایر سازه های دفاعی است.
تنها ایرادی که این برج دارد این است که محدوده ی تحت پوشش اش در بین تمام عناصر دفاعی کمتر است.
برای داشتن این برج نیازی به آزاد کردن جادوگر در پادگان نیست. همچنین تغییر سطوح جادوگر در آزمایشگاه تاثیری بر روی برج جادوگر نخواهد داشت.
ترکیب برج کماندار و خمپاره انداز بسیار عالی است ، این دو ضعف یکدیگر را به خوبی پوشش می دهند.
برج جادوگر | Wizard Tower


استراتژی هجومی:
در هنگام هجوم و برای تخریب برج جادوگر از نیروهایی مثل غول ها و بربر ها به عنوان نیرو های انحرافی استفاده کنید و با فرستادن کمانداران پشت سر آنها برج جادوگر را تخریب کنید.
هنگام رها کردن نیرو ها مراقب باشید که دسته جمعی در محدوده ی حفاظت برج جادوگر تجمع نکنند ، زیرا با چند شلیک انفجاری این برج کار همه شان یکسره خواهد شد..

استراتژی دفاعی:
یک تدبیر مناسب در مورد برج جادوگر قرار دادن آن در نزدیکی خانه ی اصلی است. قدرت تخریبی انفجاری برج جادوگر محافظ خوبی برای خانه ی اصلی است. با این حال ، با توجه به محدوده ی کوچک تحت حمایتش ، بهتر است در قسمت های خارجی قبیله مورد استفاده قرار بگیرد.
همانگونه که قبلا هم اشاره شد استفاده ی خمپاره انداز در کنار آن بسیار مفید خواهد بود.
برج جادوگر گزینه ی خوبی برای مراقبت از منابع و مخازن در برابر حمله ی جن ها خواهد بود.

برج جادوگر دارای ۸ سطح است :


برج جادوگر در یک نگاه :

✔ برج جادوگر (Wizard Tower) بعد از خمپاره انداز (Mortar) دومین ساختمان دفاعی است که به صورت انفجاری شلیک می کند. برج جادوگر یک ساختمان دفاعی مهم برای سطح متوسط بازی است که براحتی در برابر هجوم تعداد زیادی باربارین (Barbarian) ، کماندار (Archer) ، دیو (Goblin) از روستای شما دفاع می کند. برای تاکتیک ها دفاعی پیشرفته، استفاده از این ساختمان همراه با خمپاره انداز در اولویت است.

✔ برج جادوگر به شکل یک برج مارپیجِ مخروطی شکل است که از سنگ های کریستالی ساخته شده است و یک جادوگر در بالای آن ایستاده است. این ساختمان قادر است تا همه ی اهداف زمینی و هوایی را با قدرت نابود کند ولی از بُرد زیادی برخوردار نیست.

✔ این ساختمان مانند خمپاره انداز قادر به نابود کردن یکجای سربازان دشمن است اما بر خلاف خمپاره انداز، برج جادوگر از DPS بالاتری برخوردار است (DPS : خسارت در ثانیه) و می تواند اهداف هوایی را نیز بزند و همچنین منطقه ی کور ندارد.

✔ میزان خسارت در هر شلیک برج جادوگر از خمپاره انداز کمتر است ولی سرعت شلیک بالاتری دارد. همین باعث می شود که برج جادوگر بهترین گزینه برای دفاع از روستا در برابر سربازانی باشد که خیلی نزدیک هستند. تنها نقطه ضعف برج جادوگر، بُرد پایین آن است که در بین ساختمان های دفاعی پایین ترین است.

✔ برج جادوگر و خمپاره انداز مکمل یکدیگرند. هر دو نقاط ضعفی دارند که به وسیله دیگر پوشش داده می شود.



خصوصیات برج جادوگر در سطح 1 :

✔ میزان خسارت در ثانیه : ۱۱
✔ سلامتی : ۶۲۰
✔ بُرد هدف : ۷ بلوک
✔ نوع هدف گیری : به صورت گروهی تا شعاع ۱ بلوک
✔ نوع اهداف : زمینی و هوایی
✔ سرعت حمله : ۱٫۳ ثانیه
✔ اندازه : ۳×۳

 

☺♪reza♪☻ بازدید : 54 دوشنبه 05 مرداد 1394 نظرات (0)

ضد هوایی:
ضد هوایی یک سازه ی بسیار قدرتمند جهت آسیب رسانی به نیروهای هوایی دشمن است.
ضد هوایی می تواند فقط یک هدف را در هر بار شلیک خورد مورد اصابت قرار دهد.

استراتژی دفاعی:
ضد هوایی محدوده ی قابل توجهی را تحت پوشش قرار می دهد و قدرت تخریبی بسیار بالایی هم در هر بار شلیک دارد. بنابراین با توجه به محدوده ی پوششی شان بهتر است طوری مستقر شوند که تا حد ممکن فضای داخل قبیله را تحت حفاظت قرار دهند.
با توجه به اینکه ضد هوایی نمی تواند به پیاده نظام دشمن آسیبی وارد کند ، یکی از نخستین اهداف نیرو های دشمن خواهد بود. بنابراین بهتر است به خوبی از ضد هوایی حمایت شود. تا جایی که ممکن است ضد هوایی را در لایه ی دوم دفاعی خود قرار دهید ، لایه ای پشت عناصری دفاعی ای مانند توپخانه ها و برج ها.

استراتژی هجومی:
ضد هوایی دشمن به طور معمول اولین هدف در هر حمله است زیرا از بین بردن آن کمکی شایان برای تسریع در نابودی سایر سازه های دشمن است. حال می خواهد به کار گیری فرشته باشد برای پشتیبانی از نیروهای پیاده ، یا به کار گیری نیرو های هوایی.
بالن ها با یکی دو شلیک ضد هوایی سقوط می کنند بنابراین اگر می خواهید از آنها استفاده کنید حتما یا آنها را از محدوده ی محافظت ضد هوایی دور نگه دارید و یا ابتدا ضد هوایی را نابود کنید و سپس آنها را به میدان بفرستید.
یکی از بهترین روش ها برای تخریب ضد هوایی فرستادن گروهی بزرگ از مینیون هاست. ضد هوایی در هر بار شلیک اش معطوف یک واحد هوایی خواهد بود و این حربه می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد.


خصوصیات ضدهوایی (air defense) در سطح ۱ :

✔ میزان خسارت در ثانیه : ۸۰
✔ سلامتی : ۸۰۰
✔ برد هدف : ۱۰ بلوک
✔ نوع هدفگیری : به صورت تکی
✔ نوع اهداف : فقط هوایی
✔ هدف مورد علاقه : همه چیز



این ساختمان دارای هشت سطح می باشد:



مشخصات :

 

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 274
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 126
  • بازدید ماه : 299
  • بازدید سال : 7,145
  • بازدید کلی : 60,763